کد خبر: 115020
A

فرانسه برای به رسمیت شناختن طالبان ۵ پیش‌شرط تعیین کرد

فرانسه برای به رسمیت شناختن احتمالی رژیم طالبان در افغانستان پنج پیش‌شرط تعیین کرد.

فرانسه برای به رسمیت شناختن طالبان ۵ پیش‌شرط تعیین کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یورو نیوز نوشت؛ فرانسه برای به رسمیت شناختن احتمالی رژیم طالبان در افغانستان پنج پیش‌شرط تعیین کرد.

بنابر گزارش دیده بان ایران یورو نیوز نوشت؛ ژان ایو لودریان، وزیر خارجه روز چهارشنبه ۱۸ اوت (۲۷ مرداد) در این باره گفت: «من می‌دانم که آن‌ها تلاش‌های زیادی برای کسب مشروعیت از سوی جامعه جهانی از خود نشان می‌دهند، اما اظهارنظر کردن اینجا و آن‌جا درباره احترام به حقوق زنان کافی نیست، باید اقدام عملی در این راستا صورت بگیرد.»

وزیر امور خارجه فرانسه درباره شروط تعیین شده گفت: «ابتدا طالبان باید اجازه خروج به افغان‌هایی بدهند که می‌خواهند از ترس این کشور را ترک کنند. قدم دوم این است که نباید بگذارند افغانستان به پناهگاه تروریسم تبدیل شود و لازم است که این کار را به نحوی بسیار ملموس انجام دهند. آن‌ها باید همچنین بپذیرند که کمک‌های بشردوستانه می‌تواند وارد خاک افغانستان شود، به حقوق شهروندان به ویژه حقوق زنان احترام بگذارند و در نهایت با یک دولت انتقالی موافقت کنند.»

وی گفت این شرایط لازمه به رسمیت شناخته‌شدن شدن حکومت آنان از سوی جامعه بین‌المللی است و پس از آن‌که این موارد تحقق یافتند، فرانسه بررسی خواهد کرد که چه گامی برخواهد داشت، اما به هر روی «این اقدامات باید انجام شوند و تا الان هم که انجام نشده‌اند».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر