کد خبر: 115042
A

پرسش ۲۶ سناتور : ارتش آمریکا چرا تجهزات نظامی اش را در افغانستان باقی گذاشت و غنائم در اختیار طالبان چقدر است؟

بالغ بر ۲۶ سناتور آمریکایی با نوشتن نامه‌ای به وزیر دفاع این کشور خواهان تحقیق و حسابرسی درباره تجهیزات نظامی باقی مانده آمریکا در افغانستان که تا کنون به دست طالبان و دیگر همپیمانان تروریست آنها افتاده یا با ریسک افتادن به دست آنها مواجه هستند، شدند.

 پرسش ۲۶ سناتور : ارتش آمریکا چرا تجهزات نظامی اش را در افغانستان باقی گذاشت و غنائم در اختیار طالبان چقدر است؟

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از رویترز، این سناتورها در این نامه نوشتند: ما این نامه را با نگرانی شدید نسبت به وضعیت تجهیزات نظامی آمریکا که در نتیجه اجرای ضعیف فرآیند خروج از افغانستان در این کشور در پشت سر راه شدند می نویسیم. همچنان که ما تصاویر خارج شده از افغانستان در ضمن تصرف مجدد این کشور از سوی طالبان را مشاهده کردیم از دیدن تجهیزات ارتش آمریکا از جمله هلی کوپترهای بلک هاوک  UH-۶۰ در دستان طالبان وحشت کردیم.

در ادامه این نامه آمده است: این خلاف عقل است که تجهیزات نظامی پیشرفته که پولشان از سوی مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت شده به دست طالبان و همپیمانان تروریست آنها بیفتند. باید تامین امنیت دارایی‌های آمریکا جزو اولویت‌های اصلی وزارت دفاع آمریکا قبل از اعلام خروج از افغانستان قرار داده می‌شد.

این نامه از جمله از سوی سناتورها سوزان کالینز، بیل کسیدی، مارکو روبیو، جیم ریش، بیل هاگرتی، تام تیلیس، تامی تابرویل، چاک گرسلی، کوین کرامر، جونی ارنست، رون جانسون، پت تومی، ریک اسکات، شلی مور کاپیتو، مایک براون، جان هویون، جان باراسو، ریچارد بور، بن سس، مایکل راندز، جان بوزمن، دب فیشر، جان کورنین، تد کروز و راجر مارشال امضا شده است.

آنها در این نامه هفت درخواست را که شامل حسابرسی کامل تجهیزات نظامی ارائه شده به نیروهای مسلح افغانستان در سال گذشته میلادی و همچنین همه تجهیزات نظامی آمریکایی که در افغانستان همچنان عملیاتی باقی مانده اند مطرح کردند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر