کد خبر: 115099
A

هیبت الله آخوندزاده رهبر آینده افغانستان است

یکی از اعضای ارشد طالبان، به رویترز گفته است: شیوه حکومت بر افغانستان در آینده یک حکومت دینی بر اساس قوانین اسلامی و شرعی خواهد بود.

هیبت الله آخوندزاده رهبر آینده افغانستان  است

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام طالبان گزارش داد قرار است در چند هفته آینده چارچوب حکومت جدید از سوی آنان اعلام شود.
«وحیدالله هاشمی»، یکی از رهبران ارشد طالبان، گفت: کارشناسان حقوقی، مذهبی و سیاست خارجی طالبان قصد دارند چهارچوب حکومت جدید را در چند هفته آینده ارائه دهند.


به گفته وی، شیوه حکومت بر افغانستان بر اساس قوانین اسلامی و شرعی خواهد بود.وی تصریح کرد هیچ سیستم حکومتی دموکراتیک در افغانستان وجود نخواهد داشت. رهبری طالبان در افغانستان و قطر برای تشکیل دولت تلاش می‌کند.
به گفته هاشمی، احتمالاً فرماندهی دولت افغانستان در دست هیبت الله آخوندزاده، رهبر جنبش باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش رویترز، آنچه هاشمی درباره ساختار سیاسی عنوان کرده شبیه حکومت سابق طالبان در افغانستان است.
ین در حالی است که به تازگی ملا عبدالغنی برادر نیز به کابل آمده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ تاکنون ملاهبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان درباره سقوط افغانستان به دست اعضای این گروه اظهارنظری نکرده است. این در حالی است که امروز ملابرادر، معاون سیاسی طالبان به همراه هیات بلندپایه دولتی وارد کابل شده و گفته شده که بزودی ساختار دولت جدید اعلام خواهد شد. 

طی دو سال گذشته هیچ پیامی صوتی و تصویری از ملاهبت الله آخوندزاده منتشر نشده و تمام پیام‌های وی تنها به صورت مکتوب و توسط وب سایت طالبان منتشر می‌شود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر