کد خبر: 115225
A

وزیر خارجه آمریکا: تا امروز حدود ۳۰ هزار نفر را از افغانستان خارج کردیم؛ عملیات انتقال متوقف نمی شود

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی از خارج ساختن حدود ۳۰ هزار نفر از افغانستان تا کنون خبر داد او وعده داده است تعداد بیشتری از مردم افغانستان را به آمریکا منتقل کند

وزیر خارجه آمریکا: تا  امروز حدود ۳۰ هزار نفر را از افغانستان خارج کردیم؛ عملیات انتقال متوقف نمی شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی از خارج ساختن حدود ۳۰ هزار نفر از افغانستان تا کنون خبر داد.

بلینکن به شبکه فاکس نیوز گفت: اوضاع در کابل به شدت بهم ریخته است و ما جمعی از مردم را دیده ایم که در نزدیکی فرودگاه حضور داشته اند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: ما با شماری از کشور‌ها برای کمک رسانی در انتقال افرادی که از کابل تخلیه شده اند، توافق کردیم. ما افرادی را که از افغانستان تخلیه کرده ایم، به مناطقی ایمن منتقل می‌کنیم.

وی گفت: ما تا حد زیادی توانستیم توانایی گروه القاعده را در حمله به آمریکا کاهش دهیم. دولت کنونی تلاش‌ها برای ارائه ویزای ویژه به افغانستانی‌ها را تسریع کرده است.

گفتنی است اظهارات آنتونی بلینکن در حالی بیان شده است که روز گذشته ویلیام تیلور، معاون مدیر عملیات منطقه‌ای ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی از خروج نزدیک به ۱۷ هزار نفر در جریان تخلیه از افغانستان سخن گفت.

او گفته بود: عملیات تخلیه از افغانستان ادامه دارد. در ۲۴ ساعت گذشته هواپیما‌هایی بین قطر و آلمان برای ایمن ساختن روند خروج از افغانستان به پرواز درآمده اند.

او در ادامه افزود: از زمان آغاز روند تخلیه، نزدیک به ۱۷ هزار نفر از افغانستان تخلیه شده اند. از ۱۴ اوت، ما هزار سرباز را در افغانستان مستقر کردیم. حدود ۵۸۰۰ سرباز آمریکایی در خاک افغانستان حضور دارند.

با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، از این کشور، قدرت به دست طالبان افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را در افغانستان تعطیل کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر