کد خبر: 115273
A

طالبان: تنها چیزی که زنان در افغانستان باید رعایت کنند، حجاب است

سهیل شاهین سخنگوی طالبان در گفتگو با اسکای نیوز با توجه به رو به اتمام گذاشتن زمان خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان نسبت به پیامدهای جدی ادامه اشغالگری آمریکایی‌ها در کشور هشدار داد و گفت: این واقعا یک خط قرمز برای ماست. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که ۳۱ اوت ۲۰۲۱ زمانی است که تمامی نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج می‌شوند. اگر آنها این زمان را تمدید کنند، به معنای گسترش اشغالگری آنهاست و ضرورتی بر این کار نیست.

طالبان: تنها چیزی که زنان در افغانستان باید رعایت کنند، حجاب است

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنگوی طالبان تاکید کرد که ۳۱ اوت خط قرمز خروج نیروهای آمریکایی افغانستان است و این زمان برای آمریکا و انگلیس تمدید نخواهد شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ سهیل شاهین سخنگوی طالبان در گفتگو با اسکای نیوز با توجه به رو به اتمام گذاشتن زمان خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان نسبت به پیامدهای جدی ادامه اشغالگری آمریکایی‌ها در کشور هشدار داد و گفت: این واقعا یک خط قرمز برای ماست. جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که ۳۱ اوت ۲۰۲۱ زمانی است که تمامی نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج می‌شوند. اگر آنها این زمان را تمدید کنند، به معنای گسترش اشغالگری آنهاست و ضرورتی بر این کار نیست.

وی تاکید کرد که اگر آمریکا یا انگلیس به دنبال وقت اضافه برای ادامه تخلیه باشند، گروه شبه‌نظامی طالبان نمی پذیرد و اگر خروج تا زمان تعیین ضده صورت نگیرد با پیامدهای آن روبرو می‌شوند.

سخنگوی طالبان تاکید کرد: تمدید مهلت قانونی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به معنای عدم اعتماد بین دو طرف است. اگر آنها به دنبال تمدید اشغالگری باشند، باعث واکنشی از سوی ما می‌شوند.

اخیرا، تلگراف گزارش کرد که درجریان نشست گروه ۷ که روز سه شنبه برگزار می‌شود، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار است بایدن را به سمت تاخیر در خروج نیروهایش از افغانستان سوق دهد.

این روزنامه مدعی شد که وزرای انگلیسی به صورت محرمانه آمریکا را به سمت این مساله سوق داده‌اند که خروج نیروهایش را از افغانستان با هدف کاهش فشارها بر فرودگاه کابل به تعویق بیندازد. بایدن هم به خبرنگاران گفته که گفتگوهایی با مقام‌های نظامی آمریکا درباره احتمال تمدید ماموریت تخلیه افغانستان تا پس از مهلت ۳۱ اوت ۲۰۲۱ در حال انجام است.

سهیل شاهین درباره اینکه چرا افغان‌ها هر کاری می‌کنند تا از کشور خارج شوند، گفت: این چیزی نیست که باعث نگرانی یا هراس شود. آنها می‌خواهند در کشورهای غربی ساکن شوند و این یک نوع مهاجرت اقتصادی است چون افغانستان کشوری فقیر است و ۷۰ درصد از مردم کشور زیر خط فقر هستند به همین دلیل است که همه می‌خواهند در کشورهای غربی ساکن شوند تا زندگی بهتری داشته باشند. این چیزی نیست که باعث ترس و هراس یا نگرانی باشد.

سخنگوی طالبان با اشاره به تصاویری مربوط به تلاش‌های این گروه شبه‌نظامی برای سرکوب عوام در افغانستان و کارمندان سابق دولتی، تمامی اخبار جعلی را رد کرد و گفت: می‌توانم به شما اطمینان دهم که این گزارش‌ها از سوی مخالفان ما بر اساس واقعیت نیست.

همچنین وی درباره حقوق زنان نیز تاکید کرد: زنان در دوران حکومت جدید طالبان چیزی از دست نمی‌دهند. تنها چیزی که باید رعایت کنند، حجاب است. همه زنان آن حقوقی را که شما در کشورتان دارید، دارند فقط حجاب اضافه می‌شود.

به گفته وی، آموزگاران و خبرنگاران زن به کارشان برگشته‌اند و چیزی از دست نداده‌اند.

گزارش‌های رسانه ای اخیرا بر این محور بوده که بسیاری از زنان افغان نگران بازگشت به کار با دریافت دستور برای ماندن در خانه بوده‌اند. اسکای نیوز از قول "نجلا ایوبی"، قاضی و فعال افغان گزارش کرد که طالبان اخیرا یک زن را بابت آشپزی بدش به آتش کشیده است.

وقتی از سهیل شاهین پرسیدند که طالبان به خانواده‌های کسانی که در حمایت از افغانستان جان خود را از دست داده‌اند، چه خواهند گفت، تاکید کرد که هیچ فایده‌ای برای فکر کردن به گذشته وجود ندارد و ادامه داد: آنها کشور ما را اشغال کردند. اگر ما هم کشور شما را اشغال کنیم، شما به من چه می‌گویید؟ اگر من مردم شما را در کشور خودتان به قتل برسانم، شما چه می‌گویید؟ به نظرم همه رنج زیادی برده‌اند. خونریزی، تخریب، همه اینها اتفاق افتاده است. اما گذشته، گذشته است. بخشی از تاریخ ما شده است. حالا می‌خواهیم به آینده تمرکز کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر