کد خبر: 115386
A

مایک پنس: اگر ترامپ رئیس‌جمهور بود شاهد رژه طالبان در کابل نبودید

معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا در ادامه انتقاداتش به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تاکید کرد که سیاست خارجی "ضعیف" بایدن چراغ سبزی به طالبان نشان داد.

مایک پنس: اگر ترامپ رئیس‌جمهور بود شاهد رژه طالبان در کابل نبودید

به گزارش سایت دیده بان ایران، هفته گذشته مایک پنس، معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا در مقاله ای از "تحقیر سیاست خارجی" این کشور به دنبال "خروج فاجعه‌بار" ارتش آمریکا از افغانستان انتقاد کرد. پنس با توصیف بایدن به عنوان "ضعیف و شرم‌آور" گفت طالبان کنترل کابل را به دست گرفت چون "آنها می‌دانستند هیچ تهدید معتبری از جانب نیروهای آمریکایی وجود ندارد."

انتقاد مایک پنس از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه هم ادامه یافت و او گفت خروج کنونی از افغانستان "یک تحقیر سیاست خارجی است که از زمان بحران گروگانگیری ایران کشورمان به خود ندیده بود."

مایک پنس گفت، در حالی که دولت‌های بایدن و ترامپ درباره خروج از افغانستان هم نظر بودند، نوع مدیریت شرایط آنها متفاوت می‌شد. پنس در برنامه شبکه فاکس نیوز گفت: تفاوت آنها در قدرت بود.

او در ادامه اظهار داشت که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هنوز در کاخ سفید بود، "شما شاهد رژه طالبان در کابل نبودید." پنس مدعی شد که اعلام اولیه دولت بایدن مبنی بر خروج ارتش آمریکا تا ۱۱ سپتامبر اتفاقی بود که کل "فاجعه" افغانستان را به راه انداخت. پنس گفت: همه ما می‌خواهیم نیروهایمان به خانه برگردند اما نه به این شکل.

او توضیح داد که رویکرد دولت ترامپ و بایدن برای رسیدگی به خروج "به طور قطعی" متفاوت است.

پنس گفت: فکر می‌کنم آنچه شما در دولت بایدن مشاهده می‌کنید، تلاشی برای تغییر گفت‌وگو و انتقال تقصیر از یک تلاش ضعیف ناگوار برای خروج نیروهای خود از افغانستان است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر