کد خبر: 115450
A

هیأت طالبان برای مذاکره با «احمد مسعود» وارد پنجشیر شد

منابع نزدیک به احمد مسعود از ورود یک هیأت طالبان به پنجشیر خبر دادند. این منابع می‌گویند که نیروهای ضد طالبان خواستار مذاکرات معنا دار است که در آن حقوق مردم در نظر گرفته شده باشد و حکومتی به میان بیاید که عدالت اجتماعی در آن تأمین شود.

هیأت طالبان برای مذاکره با «احمد مسعود» وارد پنجشیر شد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ منابع نزدیک به احمد مسعود از ورود یک هیأت طالبان به پنجشیر خبر دادند.

این منابع می‌گویند که نیروهای ضد طالبان خواستار مذاکرات معنا دار است که در آن حقوق مردم در نظر گرفته شده باشد و حکومتی به میان بیاید که عدالت اجتماعی در آن تأمین شود.

یک عضو کمیسیون فرهنگی طالبان نیز تأیید کرد که هیاتی از سوی آنان برای مذاکره با احمد مسعود و شماری از چهره‌های سیاسی دیگر به پنجشیر رفته است.

وی از جدیت گفت‌وگوها میان دو طرف خبر داده و تأکید کرد که مساله پنجشیر از راه مسالمت آمیز حل خواهد شد.

مفتی انعام الله سمنگانی، عضو کمیسیون فرهنگی طالبان گفت: قرار است که آنها با خود احمد مسعود و با یک عده مردم دیگری که آنها در قضیه پنجشیر دخیل هستند و نقش دارند دید وبازدید داشته باشند و کوشش بر این بسیار به شدت جریان دارد.

مذاکرات میان دو طرف در حالی آغاز شده است که طالبان و نیروهای پنجشیر از کار گیری گزینه‌های نظامی بر ضد یکدیگر نیز سخن گفته‌اند.

امرالله صالح معاون اشرف غنی در توئیتی نوشته بود که طالبان اجازه نمی‌د‌هند تا مواد غذایی وارد اندراب شود.

وی وضعیت بشردوسانه را در اندراب وخیم دانست. اما طالبان این ادعا را رد کرده و می‌گویند که تمامی راه‌های اندارب باز هستند.

در این میان یک منبع نزدیک به عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد که گفت‌وگوها میان رهبران سیاسی و طالبان به‌صورت پراکنده ادامه دارد و تاکنون بحث‌های اصلی روی چگونگی شکل گیری حکومت تازه آغاز نشده اند.

این در حالی است که فرزند شهید احمدشاه مسعود فرمانده جهادی افغانستان پیش از این با بیان اینکه آماده گفت‌وگو با طالبان است، تاکید کرده بود که حاضر است در صورت ایجاد شرایط برای صلح و امنیت، از خون پدرش بگذرد.

مسعود گفته بود: اگر طالبان وارد پنجشیر شود، با آنها می‌جنگیم. درست است که آنها می‌توانند با صلح بدون سلاح وارد شوند، اما اگر آنها با اسلحه وارد شوند، ما آماده دفاع تا آخرین نفرات خود هستیم، اما باید به صلح فرصتی داده شود حتی اگر این صلح با طالبان باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر