کد خبر: 115487
A

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: حکومت اسلامی تشکیل می دهیم

نعمی وردک سخنگوی طالبان به خبرگزاری آناتولی گفت که در حکومت آینده اسلام اساس حکومتداری است، اما در نوع برداشت‌ها از اسلام و اجرای آن در کشورهای اسلامی اختلاف نظرهایی وجود دارد و در افغانستان نیز بر اساس سنت موجود در این کشور پیاده‌سازی خواهد شد و افغانستان با دیگر کشورها تفاوت دارد. او در خصوص نظر طالبان در خصوص حقوق زنان و اقلیت‌ها گفت که زنان طبق اسلام از آزادی آموزش، کار و مالکیت خصوصی بهره‌مند خواهند بود

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: حکومت اسلامی تشکیل می دهیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نعمی وردک سخنگوی طالبان به خبرگزاری آناتولی گفت که در حکومت آینده اسلام اساس حکومتداری است، اما در نوع برداشت‌ها از اسلام و اجرای آن در کشورهای اسلامی اختلاف نظرهایی وجود دارد و در افغانستان نیز بر اساس سنت موجود در این کشور پیاده‌سازی خواهد شد و افغانستان با دیگر کشورها تفاوت دارد.

او در خصوص نظر طالبان در خصوص حقوق زنان و اقلیت‌ها گفت که زنان طبق اسلام از آزادی آموزش، کار و مالکیت خصوصی بهره‌مند خواهند بود، اما اوضاع در طول یکی الی دو روز به سامان نخواهد شد و نیاز به فرصت است.

نعیم وردک تأکید کرد که طالبان در طول ۲۰ سال گذشته همواره در معرض تبلیغات سوء رسانه‌ای قرار داشته و جز در سه سال اخیر فرصت دفاع از خود را نیافته است. به ادعای وی زمانی که کشورها و سازمان‌ها مقابل طالبان می نشینند متوجه می‌شوند که برداشت‌های اشتباهی از این گروه داشتند.

او همچنین گفت‌و‌گوهای داخلی را بهترین گزینه برای تفاهمن‌سازی میان گروههای مختلف افغانستانی دانست و آن را حکیمانه توصیف کرد و گفت که بسیاری از نیروهای نظامی دولت سابق پس از دستگیری بخشیده و آزاد شده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر