کد خبر: 115694
A

استوانیک مسئول شماره سه در حزب جمهوریخواه: دستان بایدن به خون آغشته است/ سناتور هاولی: بایدن استعفا دهد

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت:در پی کشته شدن 13 آمریکایی در حمله به فرودگاه کابل و پس از کنترل افغانستان توسط طالبان،جمهوریخواهان به«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به شدت حمله کردند و خواستار استعفا یا برکناری اش شدند. «الیز استوانیک» مسئول شماره سه در حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت:« دستان بایدن به خون آغشته است».

 استوانیک مسئول شماره سه در حزب جمهوریخواه: دستان بایدن به خون آغشته است/ سناتور هاولی: بایدن استعفا دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت:در پی کشته شدن 13 آمریکایی در حمله به فرودگاه کابل و پس از کنترل افغانستان توسط طالبان،جمهوریخواهان به«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به شدت حمله کردند و خواستار استعفا یا برکناری اش شدند.

«الیز استوانیک» مسئول شماره سه در حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا در توئیتی نوشت:« دستان بایدن به خون آغشته است».

«جاش هاولی» سناتور جمهوریخواه نیز نوشت:« رئیس جمهور دموکرات مسئول شکست و ناکامی توهین آمیز در افغانستان است و باید استعفا کند».

«مارشا بلکبورن» جمهوریخواه نیز به صراحت از مسئولان ارشد دولت بایدن خواست که از مقام خود کناره گیری کنند.

در همین حال،«کی ون مک کارتی» رهبر اقلیت جمهویخواه در مجلس نمایندگان آمریکا«اقدامات جو بایدن را ناشی از ضعف و بی کفایتی» دانست.

مک کارتی در کنفرانسی خبری گفت: برای آن که فردی فرمانده کل باشد باید از اعتماد آمریکایی ها برخوردار باشد اما بایدن این اعتماد را از دست داده است» اما این جمهوریخواه خواستار برکناری یا استعفای بایدن نشد ولی خواستار آن شد که همه آمریکایی های باقی مانده در کابل قبل از پایان مهلت 31 آگوست تخیله شوند.

وی افزود بعد از این تاریخ می توان همه تلاش ها را برای محاسبه صرف کرد.

علاوه بر آن، بسیاری از جمهوریخواهان از زمان حمله به فرودگاه کابل که منجر به کشته شدن 85 نفر از جمله 13 نظامی آمریکایی شد و داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت،جو بایدن رئیس جمهور این کشور را «ضعیف» توصیف می کنند.

از سوی دیگر،«لیز اسمیت» مسئول رسانه ای ستاد تبلیغاتی«پت بوتجج»در انتخابات ریاست جمهوری گفت که جمهوری خواهانی که میل به استعفای بایدن هستند مانند دموکرات ها که خواستار استعفای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق بودند،جدی نیستد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر