کد خبر: 115769
A

۹۰ ژنرال بازنشسته خواستار کناره گیری وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شدند/ سناتور کریس استوارت: بایدن؛ آگاهانه شهروندان آمریکا را رها کرد

خبرنگار لس‌آنجلس تایمز، در صفحه توییتر خود با انتشار ویدیویی از ورود نیروهای طالبان یه یک آشیانه هلیکوپترهای شینوک آمریکا در فرودگاه کابل و تصرف آن خبر داد. در همین حال، نیروهای طالبان در کابل با شلیک‌های پیاپی تیرهای هوایی خروج آمریکا از این کشور را جشن گرفتند. کریس استوارت، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، درباره وقایع دیشب نوشت: «امشب شهروندان آمریکا شاهد این بودند که رییس‌جمهوری آنها را پشت خطوط دشمن رها کرد. بایدن آگاهانه به ارتش دستور داد که آنها را جا بگذارد.» استوارت این رویداد را «شرم‌آور و غم‌آنگیز» خواند.

 ۹۰ ژنرال بازنشسته خواستار کناره گیری وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شدند/ سناتور کریس استوارت: بایدن؛ آگاهانه شهروندان آمریکا را رها کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛اقدام جو بایدن در پایان دادن به حضور نظامی در افغانستان پیش از خروج تمامی شهروندان آمریکا، با انتقادات گسترده مقامات سیاسی و نظامی آمریکا همراه شده و جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای بررسی عملکرد بایدن در این زمینه در واشینگتن تشکیل جلسه دادند.

کوین مکارتی، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا، دوشنبه از نشست نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره در واشینگتن برای بررسی از اقدام جو بایدن برای پایان دادن به عملیات تخلیه فرودگاه کابل و خروج از افغانستان پیش از خروج همه شهروندان آمریکایی از این کشور، خبر داد.

همزمان ۹۰ ژنرال و دریادار بازنشسته آمریکایی نیز در نامه‌ای سرگشاده از لوید آستین، وزیر دفاع و مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، خواستند به دلیل «قصور در انجام وظایف اولیه خود» در ارتباط با نحوه خروج نظامی ایالات متحده از افغانستان، کناره‌گیری کنند.از سوی دیگر خبرنگار لس‌آنجلس تایمز، در صفحه توییتر خود با انتشار ویدیویی از ورود نیروهای طالبان یه یک آشیانه هلیکوپترهای شینوک آمریکا در فرودگاه کابل و تصرف آن خبر داد.

در همین حال، نیروهای طالبان در کابل با شلیک‌های پیاپی تیرهای هوایی خروج آمریکا از این کشور را جشن گرفتند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ کریس استوارت، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در توییتی نوشت: «امشب شهروندان آمریکا شاهد این بودند که رییس‌جمهوری آنها را پشت خطوط دشمن رها کرد. بایدن آگاهانه به ارتش دستور داد که آنها را جا بگذارد.» استوارت این رویداد را «شرم‌آور و غم‌آنگیز» خواند.

رانی جکسون، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در توییتی نوشت: «اگرچه آمریکا امشب حضور خود را در افغانستان پایان داد، اما متاسفانه به دلیل خروج پراشتباه بایدن، جنگ علیه ترور تا پایان فاصله بسیاری دارد.»

در همین حال، احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود، با اشاره به مشکلات آینده آمریکا با رقبای بین‌المللی خود پس از خروج از افغانستان به فارن پالیسی گفت: «چین، طالبان را عامل ثبات و افغانستان را کشوری برای ایجاد پل ارتباط زمینی با ایران قلمداد می‌کند.»

 

او افزود: چین معتقد است اگر از افغانستان به ایران متصل شود، می‌تواند در خاورمیانه اعمال نفوذ کرده و آمریکا را به چالش بکشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر