کد خبر: 115806
A

شرکت اطلاعات امنیت دریایی لوید لیست: نفتکش گمشده «گلف اسکای» در ناوگان مخفی ایران کار می‌کند

؛میشل باکمن کارشناس شرکت اطلاعات امنیت دریایی لوید لیست مدعی شد، نفتکش گلف اسکای با پرچم دومینیکا که در ژوئیه ۲۰۲۰ در سواحل امارات ناپدید شد، به عنوان بخشی از «ناوگان مخفی» برای انتقال نفت ایران به نقاط مختلف جهان فعالیت می‌کند.

شرکت اطلاعات امنیت دریایی لوید لیست: نفتکش گمشده «گلف اسکای» در ناوگان مخفی ایران کار می‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛میشل باکمن کارشناس شرکت اطلاعات امنیت دریایی لوید لیست مدعی شد، نفتکش گلف اسکای با پرچم دومینیکا که در ژوئیه ۲۰۲۰ در سواحل امارات ناپدید شد، به عنوان بخشی از «ناوگان مخفی» برای انتقال نفت ایران به نقاط مختلف جهان فعالیت می‌کند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ میشل باکمن، کارشناس لوید لیست به سرویس جهانی بی‌بی‌سی گفت: «این که مکان‌یاب آن روشن نیست، می‌تواند به این معنی باشد که که به آنچه ما کشتی مادر می‌نامیم تبدیل شده باشد، که کار آن ذخیره نفت خام و احتمالا انتقال آن به نفتکش‌های دیگر است.»

چند روز پس از ربوده شدن کشتی گلف اسکای به همراه تمام خدمه آن در ژوئیه ۲۰۲۰، تصاویر ماهواره‌ای این کشتی را در‌آب‌های سرزمینی ایران رصد کردند.

هشت نفر از خدمه پیشن این کشتی که در هند هستند، روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفتند که یک گروه مردان مسلح آن‌ها را گروگان گرفته بودند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر