کد خبر: 115870
A

ترامپ: سرمایه گذاری روی رمز ارزها اشتباه است؛ فقط دلار آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا هشدار داد که رمزارزها، «بلایی بالقوه برای معیشت مردم و یک قمار هستند که باید منتظر وقوعشان بود.» ترامپ پیشتر در دوران ریاست جمهوری اش مدعی شده بود که رمزارزها یک کلاهبرداری است

ترامپ: سرمایه گذاری روی رمز ارزها  اشتباه است؛ فقط دلار آمریکا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ترامپ در گفتگویی با شبکه فاکس بیزنس گفت که او چندان طرفدار رمزارزها نیست و در بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

ترامپ گفت: من دلار ایالات متحده آمریکا را دوست دارم.او گفت: سرمایه‌گذاری در رمزارزها، به ارز ایالات متحده آمریکا آسیب می‌رساند. ما باید بر روی ارز خود سرمایه‌گذاری کنیم.

این دومین حمله دونالد ترامپ به رمزارزها در گفتگو با شبکه فاکس بیزنس است. بیت‌کوین و دیگر رمزارزها، همچنان تحت قوانین نظام مالی آمریکا نیستند.  

او در ماه ژوئن نیز گفته بود که بیت‌کوین بیشتر به کلاهبرداری شبیه است و رضایت و شادمانی از این رمزارز، باعث تضعیف و نابودی دلار خواهد شد.

به گفته ترامپ، «ارز این جهان باید دلار باشد و من فکر نمی‌کنم که که ما باید همه بیت‌کوین‌های جهان را اینجا داشته باشیم. به نظر من، این رمزارزها باید حسابی قاعده‌مند شوند. رمزارزها اهمیت و جایگاه دلار را از بین می‌برند.»

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا،  بار دیگر تاکید کرد که رمزارزها ممکن است یک تقلب باشند.

او گفت: کسی چه می‌داند که این رمزارزها چیستند، اما قطعا آنها چیزی هستند که مردم خیلی در باره‌اش نمی‌دانند.

قیمت بیت‌کوین از بالاترین رکوردش که ۶۸ هزار و ۸۸۸ دلار در ماه آوریل بود، روز سه‌شنبه به ۴۷ هزار و ۴۰۰ دلار معامله شد، با این همه این ارزرمز در یک سال گذشته، رشدی ۶۳ درصدی داشته است.

برخلاف بیت‌کوین، ارزش دلار در یک سال اخیر تغییر اندکی داشته است.

دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود، هم از دلار ضعیف و هم از دلار قوی حمایت کرده بود. زمانی که ارزش دلار کم می‌شود، برای دیگر کشورها خرید کالاهای آمریکایی جذاب‌تر و ارزان‌تر می‌شود. او در جدال طولانی‌اش با چین، بارها دولت چین را متهم کرد که عامدانه، یوان، ارز ملی چین را ضعیف نگه می‌دارد تا صادرات چین ارزان‌تر باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر