کد خبر: 115877
A

انگلیس: طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم

الجزیره نوشت: انگلیس گروه طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد، اما با ان در ارتباط خواهد بود و لندن خواستار تشکیل دولتی با حضور تمامی گروههای افغانستانی است و با توجه به اقدامات طالبان درباره این گروه قضاوت خواهد کرد.

انگلیس: طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از الجزیره، «دومنیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی»‌ امیر قطر، گفت که لندن از تلاش‌های دوحه در خصوص افغانستان تشکر می‌کند. در این دیدار آخرین تحولات حوزه افغانستان و همچنین روابط دو جانبه مورد بررسی قرار گرفت.

پس از این دیدار وزرای خارجه انگلیس و قطر در کنفرانس خبری مشترک حضور یافتند.

دومینیک راب به خبرنگاران گفت که انگلیس گروه طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد، اما با ان در ارتباط خواهد بود و لندن خواستار تشکیل دولتی با حضور تمامی گروههای افغانستانی است و با توجه به اقدامات طالبان درباره این گروه قضاوت خواهد کرد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر نیز گفت که دوحه تلاش می‌کند تمامی چیزهایی که در ۲۰ سال گذشته در افغانستان به دست آمده است در همکاری با کشورهای دیگر حفظ شود.

او در خصوص فرودگاه کابل نیز گفت که قطر در حال ارزیابی شرایط این فرودگاه است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی فعالیت خود را از سر گیرد، اما این خوش‌بینی وجود دارد که در نزدیک‌ترین زمان ممکن این کار انجام شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر