کد خبر: 115905
A

هامرهای اچ وان و زره پوش های «ام‌رپ» آمریکایی در تهران+ تصاویر

تصاویر متعددی که از روز گذشته در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده؛ نشان می دهد کشنده های ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انتقال دونوع از خودروهای زرهی رها شده توسط ارتش آمریکا، از جاده سمنان به سمت تهران هستند. بر اساس تصاویر این نوع خودروهای زرهی عبارتند از هاموی (هامرهای اچ وان) و زره پوش های قدرتمند ام رپ هستند

هامرهای اچ وان و زره پوش های «ام‌رپ» آمریکایی در تهران+ تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تصاویر متعددی که از روز گذشته در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده؛ نشان می دهد کشنده های ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انتقال دونوع از خودروهای زرهی رها شده توسط ارتش آمریکا، از جاده سمنان به سمت تهران هستند. بر اساس تصاویر این نوع خودروهای زرهی عبارتند از هاموی (هامرهای اچ وان) و زره پوش های قدرتمند ام رپ هستند. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ تصاویر منتشر شده توسط کاربران شبکه های اجتماعی در توییتر نشان می دهد؛ بیش از ۲۰ دستگاه خودروی هاموی و تعدادی زره پوش "ام رپ" بر روی کشنده های ارتش در حال انتقال به تهران هستند.

رسانه ها خارج از کشور هم به انتقال خودروهای زرهی هاموی به تهران پرداخته اند اما اشاره ای به زره پوش های "ام رپ" نکرده اند در حالی که در عکس های منتشر شده تعدادی زره پوش های ام رپ هم دیده می شود.  

20210903_003027

بعد از ظهر دیروز یک کانال تلگرامی که خبرهای افغانستان را پوشش می‌دهد، با انتشار چندین عکس از دیده شدن تعدادی از تانک‌ها و خودروهای نظامی دولتی افغانستان در تهران خبر داد.

بسم‌الله محمدی، سرپرست پیشین وزارت دفاع افغانستان، با انتشار یکی از این‌ عکس‌ها در توئیتر خود از ایران به‌عنوان «همسایه‌ٔ بد» یاد کرد و نوشت: «روزهای بد افغانستان ابدی نیست».

IMG_20210903_003411_428

رسانه ها درباره ویژگی های این غنیمت جدید برای دولت ایران نوشته اند. خودروهای هاموی (هامر اچ‌وان) آمریکایی خودرو نظامی چندمنظوره‌ است با قابلیت تحرک بالا که ابتدا برای ارتش آمریکا طراحی و تولید شد و اکنون ارتش برخی دیگر از کشورها آن را به خدمت گرفته‌اند.

از خودرو نظامی هاموی برای حرکت در هر نوع جاده در هرگونه شرایط اقلیمی استفاده می‌شود و از جمله خودروهایی است که طی بیست سال حضور ارتش ایالات متحده در افغانستان شمار زیادی از آن‌ها مورد استفاده نیروهایی آمریکایی قرار گرفت.

هیچ جزئیات دیگری از انواع و میزان خودروها و تجهیزات منتقل‌شده به ایران و مقصد نهایی آن‌ها منتشر نشده است و مقامات جمهوری اسلامی نیز هنوز در این باره واکنشی نشان نداده‌اند.

روز گذشته نیز ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده اعلام کرد که ارتش آمریکا پیش از خروج کامل از افغانستان، تجهیزاتی را که نتوانستند با خود از از این کشور خارج کنند، تخریب کردند.

بر اساس این گزارش، این تجهیزات شامل هفتاد دستگاه خودرو زرهی «ام‌رپ»، ۲۷ دستگاه خودرو زرهی «هاموی» و ۷۳ فروند بالگرد و هواپیما بوده است.

هنوز مشخص نیست خودروهای زرهی هاموی که در داخل ایران دیده شده، از چه طریق و چگونه منتقل شده‌اند.

20210903_003024

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر