کد خبر: 116060
A
نورالدین عبدالله پور

روزنه امیدی در ظلمات

؛ نورالدین عبدالله پور در یادداشتی نوشت؛ آسمان پرستاره، کوه های بلند خوش منظر و دره های عمیق هزار تو ‌و پارگی قبیله ای پنجشیر این روزها شاهد نبرد سنگین مدافعین مردم بر علیه طالبان است. تاریخ هم گواهی می دهد خودکامگی و خشونت ورزی نمی تواند سدی برای مقاومت و شکستن حصار تنگ نظری ها باشد. پنجشیر افغانستان که هیچ وقت طالبان را یارای تصرف یا تصاحب آن نبوده است.

روزنه امیدی در ظلمات

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نورالدین عبدالله پور در یادداشتی نوشت؛ آسمان پرستاره، کوه های بلند خوش منظر و دره های عمیق هزار تو ‌و پارگی قبیله ای پنجشیر این روزها شاهد نبرد سنگین مدافعین مردم بر علیه طالبان است. تاریخ هم گواهی می دهد خودکامگی و خشونت ورزی نمی تواند سدی برای مقاومت و شکستن حصار تنگ نظری ها باشد. پنجشیر افغانستان که هیچ وقت طالبان را یارای تصرف یا تصاحب آن نبوده است. اگر در کانون توجهات مقاومت و حمایت مردمی است احمد شاه مسعود جوان را دارد که ستون فقرات و ستاره نسلی است که تصمیم گرفتند با حس اعتماد به نفس همدلی و پایمردی ستون ایستادگی را مستحکم تر نمایند.اگرچه جانشان در خطر باشد.

در این کارزار نابرابر در جبهه دیگری هم مبارزه جریان دارد آنهم تقابل یا خنثی سازی اخبار نادرست و کذب رسانه های همسو با پروپاگاندای طالبان است. که برای ناامید سازی از روسیه ، پاکستان و برخی کشورها مداوم در حال انتشار است. اما احمد مسعود و با بی اعتنایی به دنیای پرهیاهوی رسانه های حامی طالبان، پنجشیر را قلعه نفوذناپذیر تر می کند.

طالبان که با خروج شتاب زده نیروهای آمریکایی فقط در چند ساعت در غیاب رئیس جمهور فراری کابل را به تصرف کامل در آورد.

با نقشه های مرموزانه حالا ۵ روز است که از ۴ طرف مستاصل و درمانده در حلقه کامل احمد مسعود و یارانش به تنگ آمده و هنوز یک قدم یا یک وجب از پنجشیر را هم تصاحب نکرده و به دست نیاورده بلکه با تلفات پرشمار صدها کشته و زخمی هم روی دست اش مانده و نبرد سختی همچنان ادامه دار است.

آنچه باعث تحقیر مطلق امارات شیطانی می شود عزم خلل ناپذیر و اراده مستحکم تر نیروهای مقاومت مردمی است که به دور احمد مسعود فرمانده حلقه زدند تا مانع دست اندازی طالبان بر تمامی خاک افغانستان رها شده شوند. 

آنچه توضیح داده شد باید اضافه شود که مقاومت سرافرازانه با پایمردی در نقطه مقابل تسلیم. همیشه پیروز است.

و احمد مسعود می تواند ناجی افغانستان فلاکت زده و دربند باشد که از ذات خشن طالبان واهمه و باکی ندارد که تازیانه بر مردان و زنان بی برقع می زند و البته با رفتارهای ضدانسانی ظلم و ستم انگیزه مقاومت را روزبه روز پررنگ تر می کند.و شاید کمی زود یا دیر افغانستان بی ثبات و طالبان آشفته فرو بریزد و به سرازیری سقوط برسد.

نوالدین عبدااله پور / فعال رسانه ای 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر