کد خبر: 116159
A

لارنس نورمن: دولت ایران به درخواست نماینده آژانس انرژی اتمی برای گفت و گو و دسترسی به بازرسان جواب رد داده است

خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که ایران با درخواست مدیرکل آژانس برای سفر به ایران و گفت‌وگو درباره همکاری‌ها میان دو طرف مخالفت کرده است. لارنس نورمن خبر داده است: دولت ایران همچنین اجازه دسترسی بازرسان آژانس به دستگاه‌های نظارتی منفی بوده است. این، از یک درگیری جدید بزرگ میان ایران و آژانس خبر می‌دهد که پیامدهایی برای برجام خواهد داشت.

لارنس نورمن: دولت ایران به درخواست نماینده آژانس انرژی اتمی برای گفت و گو و دسترسی به بازرسان جواب رد داده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال مدعی شد که ایران به در خواست آژانس بین المللی انرژی اتمی برای اجازه دسترسی بازرسان به دستگاه‌های نظارتی پاسخ منفی داده است.

وی در ادامه نوشت: شنیده‌ام که پاسخ ایران به درخواست رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دیدار جهت مذاکره و همچنین اجازه دسترسی بازرسان آژانس به دستگاه‌های نظارتی منفی بوده است. این، از یک درگیری جدید بزرگ میان ایران و آژانس  خبر می‌دهد که پیامدهایی برای برجام خواهد داشت.

خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه درباره سفر گروسی به تهران گفت: من هم این را شنیده ام ولی مطمئن نیستم که این سفر برنامه ریزی شده است یا نه. باید در این زمینه از سازمان انرژی اتمی سوال کنید.

 

خطیب زاده تأکید کرد: روابط بین ایران و آژانس در سطوح خوبی در موضوعات فنی بین دو طرف ادامه دارد. به سوالات مطرح شده پاسخ داده شده است و به صورت منظم گفت وگوها ادامه دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر