کد خبر: 116480
A

رزمایش نظامی «سه برادر» در آذربایجان با حضور ترکیه و پاکستان

کشور «آذربایجان»، «ترکیه» و پاکستان رزمایش نظامی «سه برادر» را برگزار می کنند.

رزمایش نظامی «سه برادر» در آذربایجان با حضور ترکیه و پاکستان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مقام‌های جمهوری آذربایجان از برگزاری رزمایش مشترک نظامی با ترکیه و پاکستان تحت عنوان «سه برادر- ۲۰۲۱» خبر دادند.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که برای اولین بار یک رزمایش نظامی مشترک بین باکو، آنکارا و اسلام آباد در خاک جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

به گزارش روزنامه «دیلی صاباح»، طبق اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان قرار است این رزمایش نظامی مشترک از ۱۲ تا ۲۰ سپتامبر (۲۱ تا ۲۹ شهریور) در باکو برگزار شود.طبق اعلام این وزارتخانه، هدف از رزمایش «سه برادر- ۲۰۲۱»، تقویت همکاری میان نیروهای ویژه جمهوری آذربایجان، ترکیه و پاکستان و به اشترام گذاشتن دانش و تجربه سه کشور است.

روسای مجالس قانونگذاری ترکیه، جمهوری آذربایجان و پاکستان در مراسم ماه جولای به میزبانی مجلس ملی آذربایجان در باکو بیانیه موسوم به «بیانیه باکو» را امضا کرده بودند.

طبق این بیانیه، سه کشور بر عزمشان برای تقویت همکاری‌ها میان سه کشور بر اساس پیوندهای فرهنگی و تاریخی، احترام و اعتماد متقابل تاکید کردند.

ترکیه، جمهوری آذربایجان و پاکستان همچنین در بیانیه باکو بر نقش مهم این سه کشور برای ایجاد صلح، ثبات و توسعه در مناطق خودشان تاکید کردند.

برگزاری رزمایش نظامی سه جانبه آنکارا، باکو و اسلام آباد در جمهوری آذربایجان در شرایطی آغاز خواهد شد که پیشتر، ترکیه و جمهوری آذربایجان یک رزمایش نظامی مشترک برگزار کرده بودند.

طبق گزارش رسانه‌های ترکیه، آنکارا در جریان جنگ ۴۴ روزه سال گذشته بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی حمایتش را از باکو اعلام کرد.

روزنامه دیلی صاباح در گزارش خود درباره روابط خوب آنکارا با باکو نوشت: «رجب طیب اردوغان در زمان ریاست جمهوری خود تاکنون بیش از ۲۰ بار از (جمهوری) آذربایجان دیدن کرده و تعداد سفر هیات‌های (ترکیه به جمهوری آذربایجان) به بیش از صد هیات رسیده است».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر