کد خبر: 116791
A

مقام ارشد اروپایی مدعی شد: حذف عباس عراقچی مذاکرات هسته ای را به تاخیر می اندازد

یک مقام ارشد اروپایی به یک رسانه عرب زبان منطقه گفت که اختلافات داخلی ایران تشکیل تیم مذاکره کننده را به تاخیر می‌اندازد و جایگزین مقام دیگری به‌جای عباس عراقچی ممکن است بازگشت به مذاکرات را بیشتر به تاخیر بیندارد.

مقام ارشد اروپایی مدعی شد: حذف عباس عراقچی مذاکرات هسته ای را به تاخیر می اندازد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ یک مقام ارشد اروپایی به یک رسانه عرب زبان منطقه گفت که اختلافات داخلی ایران تشکیل تیم مذاکره کننده را به تاخیر می‌اندازد و جایگزین مقام دیگری به‌جای عباس عراقچی ممکن است بازگشت به مذاکرات را بیشتر به تاخیر بیندارد.

 حسین امیرعبدالهیان، وزیر خارجه جدید ایران، روز گذشته، تغییرات گسترده‌ای در معاونت‌های این وزارتخانه انجام داد و سه معاون جدید منصوب کرد. بر اساس این تغییرات، عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران، از این معاونت برکنار شده و علی باقری کنی، جانشین او شد.

این مقام ارشد اروپایی در ادامه به «العربیه» گفت:‌ «مذاکرات از جایی که متوقف شده است ادامه خواهد یافت و هیچ مذاکره‌ای درباره آنچه نوشته شده وجود نخواهد داشت.»

او با بیان اینکه ممکن است در مورد موضوعاتی که هنوز مورد اختلاف است و جای آنها در توافق خالی مانده، مذاکره کنیم به «نقش بسیار فعال و مثبت» روسیه در قانع کردن ایران برای بازگشت به مذاکرات اشاره کرد.

امبیر عبدالهیان همچنین گفت که ممکن است مذاکرات وین تا 3 هفته آینده از سر گرفته شود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر