کد خبر: 117141
A

فاجعه در نیروی هوایی آمریکا/ فرسودگی و کاهش جنگنده، برتری هوایی ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داد

رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا می‌گوید که تا سال ۲۰۳۵ نیروی هوایی ایالات متحده با یک فاجعه مواجه خواهد شد چرا که تعداد جنگنده‌های نیروی هوایی چین از آن پیشی خواهد گرفت . این به معنای ضعیف شدن برتری هوایی آمریکا در جهان است

فاجعه در  نیروی هوایی آمریکا/  فرسودگی و کاهش جنگنده، برتری هوایی ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مجله "پاپیولر مکانیکز" Popular Mechanics، در این رابطه گزارش داد که پیش‌بینی ژنرال چارلز براون، رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا در صورتی که نیروی هوایی ایالات متحده واکنش سریع به وضعیت در حال تغییر را نیاموزد، به واقعیت تبدیل خواهد شد.

براساس آمار رسمی ارتش آمریکا، به عنوان مثال نیروی هوایی چین در ۱۰ سال گذشته به پنج جنگنده جدید شامل جی-۱۰، جی-۱۶، جی-۲۰، جی-۳۱ و سوخو-۳۵ مجهز شده است، در حالیکه نیروی هوایی آمریکا تنها دو جنگنده جدید شامل اف-۳۵ لایتنینگ ۲ و اف-۱۵ای.ایکس سوپر گرفته است.

این مجله با اشاره به اینکه میانگین سن یک جنگنده در نیروی هوایی آمریکا بین ۲۷ تا ۳۷ سال، یک بمب‌افکن از ۱۹ تا ۳۹ سال و یک هواپیمای ترابری از ۲۵ تا ۸۷ سال است، تاکید کرد: میانگین سن هواپیماهای چینی مشخص نیست و ممکن است کمتر از نصف این باشد.

ژنرال براون معتقد است که نیروی هوایی ایالات متحده نباید از حذف هواپیماهای قدیمی و جایگزینی تدریجی آنها با هواپیماهای جدید بترسد و بدین ترتیب تعداد کل هواپیماهای رزمی را موقتاً کاهش دهد. او این مطلب را اینگونه بیان کرد که "ترجیح می‌دهم نیروی کوچکتری داشته باشم که قادر به جنگیدن باشد، تا اینکه یک نیروی بزرگتر و تو خالی داشته باشم."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر