کد خبر: 117418
A

مبادله دختر مدیر هوآوی با دو گروگان کانادایی در چین

«مانگ وانگ ژو » دختر مدیر هوآوی و مدیر مالی آن شرکت که از سه سال پیش به دلیل نقض تحریم های امریکا علیه ایران در کانادا محبوس بوده با موافقت دادگاه در منطقه شرقی نیویورک، آزاد شد.

مبادله دختر مدیر هوآوی با دو گروگان کانادایی در چین

ب‌ه گزارش سایت دیده بان ایران؛ «مانگ وانگ ژو » دختر مدیر هوآوی و مدیر مالی آن شرکت که از سه سال پیش به دلیل نقض تحریم های امریکا علیه ایران در کانادا محبوس بوده با موافقت دادگاه در منطقه شرقی نیویورک، آزاد شد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ بی بی سی انگلیسی زبان نوشت؛ آمریکا درخواست استرداد «منگ وانژو» دختر مدیر هوآوی را کنار می‌گذارد.

ایالات متحده با آزادی مدیر ارشد مالی هوآوی، خانم منگ که دختر موسس و مدیر هوآوی است، موافقت کرده است. بازداشت وی در سال 2018 در کانادا، هم باعث تیرگی روابط پکن و اوتاوا شد و هم روابط با واشنگتن رو به وخامت گذاشت.

کانادا، مانگ وانگ ژو را ۳ سال پیش به درخواست آمریکا در ونکوور دستگیر کرد. در حالی که کانادا تلاش داشت تا وی را به آمریکا مسترد کند، حکومت چین هم دو شهروند کانادایی را به جرم جاسوسی به زندان انداخت و یک کانادایی دیگر را به جرم حمل مواد مخدر به اعدام محکوم کرد. دولت کانادا از دولت بایدن خواست تا برای آزاد کردن شهروندان کانادایی، بر حکومت چین فشار بیاورد اما دولت آمریکا اقدامی نکرد.

دولت دونالد ترامپ، هوآوی و ZTE را به مواردی مانند جاسوسی از آمریکا، فروش تراشه‌های جاسوسی، نقض تحریم رژیم اسلامی حاکم بر ایران در سال ۲۰۱۸ متهم کرد و باعث شد تا هوآوی و ZTE برای فروش محصولات سخت‌افزاری خود در آمریکا دچار محدودیت شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر