کد خبر: 117961
A

اولین سفر مقام دولتی به کابل/ نشستن استاندار دولت رئیسی، زیر پرچم طالبانی که نظام آن را به رسمیت نمی شناسد+عکس

سفر استاندار خراسان رضوی به کابل برای دیدار با رهبران طالبان اولین سفر علنی یک مقام رسمی و ارشد جمهوری اسلامی ایران به کابل پس از سقوط کابل به دست طالبان است؛ این سفر در حالی صورت گرفته است که هنوز جمهوری اسلامی هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است!

اولین سفر مقام دولتی به کابل/ نشستن استاندار دولت رئیسی، زیر پرچم طالبانی که نظام آن را به رسمیت نمی شناسد+عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد صادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی ایران، برای دیدار با مقامات طالبان در یک سفر رسمی وارد کابل شده است.

به گزارش «صدا و سیما»، استاندار خراسان رضوی یک‌شنبه، 3 اکتبر (11 میزان)، هنگام ورود به افغانستان با عبداالقیوم روحانی، والی (استاندار) طالبان در شهر هرات دیدار کرده و هدف این سفر «بررسی وضعیت تجارت و ترانزیت میان دو کشور» عنوان شده است.

به‌رغم اینکه جمهوری اسلامی، تا کنون حکومت «موقت» طالبان را به رسمیت نشناخته، پس از به قدرت رسیدن طالبان، این اولین سفر مقام دوت ابراهیم رئیسی به کابل است.

پیش از سقوط افغانستان به‌دست طالبان تهران بارها به حمایت از این گروه متهم شده بود. در کنار آن هیئت طالبان سفرهای متعددی را به تهران انجام داده و با مقامات ارشد این کشور از جمله محمد جواد ظریف، وزیر خارجه وقت دیدار کرده بودند.

صدا و سیما به نقل از معتمدیان نوشته است: «با توجه به شرایط خاص مردم افغانستان، دراین سفر وضعیت مردم این کشور بویژه مهمترین نیاز‌های آن‌ها به کمک‌های بشردوستانه را نیز بررسی خواهیم کرد تا براساس آن اقدامات لازم صورت بگیرد.»

این رسانه، افزوده است: «با توجه به مشترکات تاریخی، دینی و زبانی میان این دو کشور همسایه، ضرورت احساس شده است تا استاندار خراسان رضوی وضعیت ترانزیت میان افغانستان و ایران به‌خصوص خراسان رضوی را که دارای 300 کیلومتر مرز مشترک است از نزدیک بررسی کند.»

عبدالقیوم روحانی، در دیدار با معتمدیان گفته است که آنها بگونه مشترک «دشمن مشترک ایران و افغانستان» را شکست داده‌اند و افزوده، طالبان برای تامین امنیت مرزی میان دو کشور پاسگاه‌های امنیتی را فعال کرده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر