کد خبر: 118071
A

یک منبع فرانسوی: عربستان به دلیل حزب‌الله از لبنان حمایت نخواهد کرد

یک منبع مطلع فرانسوی که از مذاکرات وزیر خارجه فرانسه با ولیعهد عربستان آگاه است، فاش کرد، عربستان همچنان روی موضع خود مبنی بر عدم حمایت از لبنان تا زمانی که حزب‌الله بر این کشور مسلط است، پافشاری می‌کند.

یک منبع فرانسوی: عربستان به دلیل حزب‌الله از لبنان حمایت نخواهد کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از روسیا الیوم، به گفته این منبع، صحبت درباره لبنان در مذاکرات اخیر ژان ایو لوردیان، وزیر خارجه فرانسه با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا وارد جزئیات نشد؛ اما طرف آمریکایی بسیار به روند انتقال انرژی از مصر و اردن از طریق خاک سوریه به لبنان توجه دارد. جزئیات این روند هنوز تمام نشده است. بانک جهانی نیز وارد روند شده است. تلاش زیادی برای به ثمر نشاندن این طرح وجود دارد. زمانی که برنامه‌ریزی آن پایان یابد دولت آمریکا در چارچوب مستثنا کردن آن از تحریم‌ها علیه سوریه بازنگری خواهد کرد.

این منبع تاکید کرد: در این صورت به دلایل انسانی استثنایی وجود خواهد داشت. اردن و مصر قادر خواهند بود از خاک سوریه به لبنان برق صادر کنند.

به گفته این منبع، اردن پروازهای تجاری خود را برخلاف آنچه منتشر شده هنوز آغاز نکرده است؛ زیرا تحریم‌های آمریکا علیه سوریه مانع آن هستند. البته اردن به مسافران از سوریه اجازه داده از طریق اردن مسافرت کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر