کد خبر: 118131
A

«آمریکا را نجات دهید»؛ عنوان نخستین گردهمایی انتخاباتی ترامپ در ایالت آیووا

پایگاه خبری نیوزویک از برگزاری نخستین گردهمایی انتخاباتی ترامپ در ایالت آیووا تحت عنوان «آمریکا را نجات دهید» خبر داد.

«آمریکا را نجات دهید»؛ عنوان نخستین گردهمایی انتخاباتی ترامپ در ایالت آیووا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از پایگاه خبری نیوزویک، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تصمیم دارد تا امروز در ایالت آیووا گردهمایی را برگزار کند.

براساس اخبار منتشر شده با توجه به نظرسنجی‌های اخیر در این ایالت که کاملا مثبت و به سود ترامپ بوده است، انتظار می‌رود شمار بسیاری از هواداران وی در این همایش شرکت کنند.

این همایش تحت عنوان «آمریکا را نجات دهید»، نخستین استارت ترامپ برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ محسوب می‌شود و دونالد ترامپ قرار است به همراه «ماریانت میلر-میکز» و «اشلی هینسن» نمایندگان این ایالت در مجلس نمایندگان و همچنین وزیر کشاورزی دولت محلی در این همایش به سخنرانی بپردازد.

طبق اعلام سازمان دهندگان این گردهمایی به شبکه ۵ محلی آیووا، امکان دارد ده‌ها هزار نفر در این مراسم شرکت کنند و براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته دونالد ترامپ در ایالت آیووا، بیشترین محبوبیت را نسبت به هر زمان دیگری در این ایالت کسب کرده است این افزایش محبوبیت در حالیست که میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته و به ویژه پس از خروج ارتش آمریکا از افغانستان به شدت کاهش پیدا کرده است.

نظرسنجی اخیر دانشگاه کوئینپیاک نشان می دهد که تنها ۳۸ درصد از شرکت کنندگان دراین نظرسنجی، عملکرد شغلی بایدن را تایید می‌کنند و این در حالی است که ۵۳ درصد آن‌ها از عملکرد بایدن به هیچ عنوان رضایت ندارند.

نظرسنجی ماه گذشته این دانشگاه، میزان رضایت از عملکرد رئیس جمهور آمریکا را ۵۰ درصد اعلام کرده بود در حالی که میزان رضایت شرکت کنندگان نظرسنجی این ماه به ۴۲ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، این کاهش تا حد زیادی می‌تواند منجر به از دست رفتن حمایت احزاب مستقل از بایدن باشد؛ چالش جدیدی که بایدن با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد. ۶۰ درصد رای دهندگان مستقل از عملکرد شغلی او رضایت ندارند. نظرسنجی ماه سپتامبر نشان داده بود که ۵۲ درصد از مستقلین به بایدن نمرات ضعیفی داده اند.

طبق نظرسنجی کوئینپیاک، ۴۸ درصد از رای دهندگان با نحوه مواجهه بایدن با همه گیری کرونا موافق هستند. کمتر از ۴۰ درصد از رای دهندگان نیز به بایدن در زمینه مدیریت اقتصاد، سیاست خارجی و مهاجرت، امتیاز مثبت دادند. این نظرسنجی جدیدترین نظرسنجی است که نشان می‌دهد میزان محبوبیت بایدن به ویژه در بین مستقلین کاهش یافته است.

نظرسنجی هفته گذشته گالوپ نشان داد که میزان محبوبیت بایدن در بین مستقلین به ۳۷ درصد کاهش یافته است که پایین‌ترین میزان از زمان روی کار آمدن وی بوده است. نظرسنجی جمعه گذشته آسوشیتدپرس نیز نشان داد که میزان محبوبیت بایدن در بین مستقلین از ۶۲ درصد ماه جولای به ۳۸ درصد کاهش یافته است.

نظرسنجی دانشگاه کوئینپیاک، آرا ۱۳۲۶ شرکت کننده را مورد بررسی قرار داد و حاشیه خطای آن ۲.۷ واحد درصد بود.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر