کد خبر: 118331
A

هاآرتص: اسرائیل تعداد مجوزهای تجار غزه را به ۷۰۰۰ مجوز افزایش داده است

اسرائیل در اقدامی تعداد مجوزهای تجار غزه را به ۷۰۰۰ مجوز افزایش داده است و این اقدامات مصر و رژیم صهیونیستی منجر به حاکم شدن آرامش نسبی طی هفته‌های گذشته در مرزهای نوار غزه شده است.

هاآرتص: اسرائیل تعداد مجوزهای تجار غزه را به ۷۰۰۰ مجوز افزایش داده است

به گزارش دیده بان ایران وبه نوشته روزنامه رای الیوم، "عاموس هارئیل"، تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه عبری زبان هاآرتص در یادداشتی نوشت که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مانند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق این رژیم آماده پایان دادن و بستن پرونده تبادل اسرا با جنبش حماس نیست.

وی در این باره گفت: بنت معتقد است که چنین معامله‌ای تهدیدی برای ثبات دولت او به شمار می‌رود و منجر به شکل گیری انتقادات علیه وی در اردوگاه راست اسرائیل می‌شود.

منابع سیاسی صهیونیست معتقداند که هیچ پیشرفتی در تماس‌های جاری در باره این پرونده در آینده نزدیک رخ نخواهد داد و دلیل آن نیز بی ثباتی داخلی دولت و تمایل بنت و متحدانش برای تمرکز بر تصویب بودجه طی ماه آینده در کنست است.

طبق این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش برای به تعویق انداختن هرگونه تشدید یا توافق در این زمینه در برهه کنونی هستند و سعی می‌کنند به برخی اقدامات محدود در قبال فلسطینی‌ها بسنده کنند.

 هارئیل در ادامه به تلاش‌های مصر برای جلوگیری از تشدید تنش با اجازه انتقال بدون نظارت بسیاری از کالاها به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح اشاره کرد و گزارش داد که هدف از این اقدام جبران خسارت حماس در نتیجه مخالفت رژیم اشغالگر با ورود این کالاها است.

طبق این گزارش، اسرائیل نیز در اقدامی تعداد مجوزهای تجار غزه را به ۷۰۰۰ مجوز افزایش داده است و این اقدامات مصر و رژیم صهیونیستی منجر به حاکم شدن آرامش نسبی طی هفته‌های گذشته در مرزهای نوار غزه شده است.

هارئیل همچنین با اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با ورود کمک‌های مالی قطر به نوار غزه اعلام کرد که محمد العمادی، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه طی هفته جاری به این باریکه سفر می‌کند و جنبش حماس امیدوار است که راه‌حلی برای این بحران ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: ارتش اسرائیل از دوره آرامی اوضاع و مذاکرات جاری برای بهبود و تقویت برنامه‌های عملیاتی خود در نوار غزه استفاده می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر