کد خبر: 118402
A

الحشدشعبی: نتایج انتخابات پارلمانی را نمی‌پذیریم/ گروه‌های عراقی تحت حمایت ایران: در انتخابات «تقلب» شده است

احزاب و گروه‌های مسلح شیعه عراقی تحت حمایت ایران روز سه‌شنبه بیستم مهر نتایج انتخابات پارلمانی عراق را که به ضرر آنها تمام شده، محکوم کرده و گفته‌اند که به هیچ عنوان این نتایج را نمی‌پذیرند.این گروه‌ها دست‌اندرکاران انتخابات را به «دستکاری» و «کلاهبرداری» متهم کردند.

الحشدشعبی: نتایج انتخابات پارلمانی را نمی‌پذیریم/ گروه‌های عراقی تحت حمایت ایران: در انتخابات «تقلب» شده است

به گزارش دیده بان ایران؛ به نوشته خبرگزاری فرانسه احزاب و گروه‌های مسلح شیعه عراقی تحت حمایت ایران روز سه‌شنبه بیستم مهر نتایج انتخابات پارلمانی عراق را که به ضرر آنها تمام شده، محکوم کرده و گفته‌اند که به هیچ عنوان این نتایج را نمی‌پذیرند.این گروه‌ها دست‌اندرکاران انتخابات را به «دستکاری» و «کلاهبرداری» متهم کردند.

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق که روز دوشنبه ۱۹ مهر اعلام شد نشان می‌دهد که ائتلاف به رهبری مقتدی صدر بزرگترین برنده این انتخابات بوده و تعداد کرسی‌های پارلمانی خود را افزایش داده است.

ائتلاف به رهبری نوری المالکی، نخست‌وزیر سابق عراق، نیز دومین برنده بزرگ در میان احزاب شیعه عراق بوده است.

در همین حال، احزاب شیعه طرفدار ایران و مرتبط با حشدالشعبی (نیروهای بسیج مردمی) با کاهش عمده آراء خود مواجه شده‌اند.

در میان گروه‌های حامی ایران، ائتلاف فتح، به رهبری هادی عامری، که پیشتر دومین بلوک بزرگ در پارلمان بود، با کاهش شدید، از ۴۸ کرسی به تنها حدود ۱۲ کرسی روبه‌رو شده است.

در بیانیه مشترک چند حزب شیعه از جمله ائتلاف فتح آمده‌است: «ما به نتایج اعتراض داریم و آن را رد می‌کنیم.»

در این بیانیه که توسط حزب حیدر العبادی، نخست‌وزیر سابق، نیز امضا شده آمده است که «ما تمام اقدامات موجود را برای جلوگیری از دستکاری آرا انجام خواهیم داد.»

بنابر نتایج اولیه اعلام‌شده، جریان صدر با کسب بیشترین سهم از کرسی‌های پارلمانی، برتری خود را به ۷۳ کرسی از ۳۲۹ کرسی مجلس افزایش داده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر