کد خبر: 118964
A

عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا: شورای حکم، علیه ایران قطعنامه صادر کند/ گروسی: به رفتار ایران بستگی دارد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و اعضای این کمیته در واشینگتن دیدار کرد.

عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا: شورای حکم، علیه ایران قطعنامه صادر کند/ گروسی: به رفتار ایران بستگی دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و اعضای این کمیته در واشینگتن دیدار کرد.

در این دیدار یک سناتور جمهوری‌خواه خواستار اقدامات قاطع در قبال ایران قبل از نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.

رافائل گروسی در حساب کاربری خود در توییتر از سناتور باب منندز و اعضای کمیته روابط خارجی سنای برای حمایت از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تشکر کرده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید در این نشست با اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در خصوص منع گسترش تسلیحات هسته‌ای مذاکره کرده است.

جیم ریش، سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیداهو و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای که پس از دیدار با رافائل گروسی، گفته است، ایران همچنان برنامه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد، تعهدات بین المللی خود را نقض می‌کند و مانع از انجام وظایف نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌شود.

این سناتور جمهوری‌خواه اضافه کرده است، اقدام ایران در عدم ارائه پاسخ‌های معتبر به سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد سایت‌های هسته‌ای اعلام نشده خود، غیر قابل قبول است.

جیم ریش از رافائل گروسی خواسته است تا زمانی که ایران تمام اطلاعات مورد نیاز را ارائه نکند، همچنان به فشار بر جمهوری اسلامی ادامه دهد.

این سناتور جمهوری‌خواه همچنین بر اهمیت انجام اقدامات قاطع قبل از جلسه شورای حکام در ماه نوامبر و آمادگی برای صدور قطعنامه و ارجاع ایران (به شورای امنیت) تاکید کرده است.

او اضافه کرده است، جو بایدن باید بالاخره تشخیص دهد که ایران به هیچ توافقی که منافع ایالات متحده و متحدان ما را حفظ کند، علاقه‌ای ندارد.

سناتور جیم ریش تاکید کرده است، آینده پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و مشروعیت آژانس بین المللی انرژی اتمی به رهبری قوی آمریکا برای پاسخگو کردن ایران در قبال فعالیت‌های هسته‌ایش و تحت فشار قرار دادن ایران برای انجام تعهدات خود در قبال جامعه بین المللی بستگی دارد.

سفر به ایران

رافائل گروسی در همین روز پیشتر به خبرنگاران گفت که در صدد است برای ملاقات با مقامات ارشد ایران در اواخر ماه جاری میلادی به تهران سفر کند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که او پیش از نشست شورای حکام در ماه آینده میلادی، نوامبر، به ایران سفر خواهد کرد تا در خصوص نگرانی‌های ویژه درباره برنامه هسته‌ای ایران با مقامات این کشور مذاکره کند.

رافائل گروسی در خصوص مذاکرات ایران و آژانس، سفرش به تهران و مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام گفت، فکر می‌کنم همه چیز به این بستگی دارد که چه اتفاقاتی از الان تا هفته سوم نوامبر روی خواهد داد. خیلی چیزها، اتفاق خواهد افتاد.

مدیرکل آژانس با این حال گفت هنوز سفرش به تهران برنامه‌ریزی نشده است برخی از کشورها خواهان محکوم کردن عدول ایران از برجام در اجلاس آینده شورای حکام هستند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین روز گذشته با وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده بود. رافائل گروسی در دیدار خود با آنتونی بلینکن نیز گفته بود که نمی‌داند شورای حکام علیه ایران اقدامی بکند یا نه، اما این موضوع بیشتر به اقدامات ایران بستگی خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر