کد خبر: 119531
A

آمریکا، چهار فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد+ اسامی

در آستانه از سرگیری مذاکرات وین ، وزارت خزانه داری دولت بایدن در ادامه سیاست های آمریکا، تحریم های جدیدی علیه چهار فرد و دو نهاد ایرانی اعمال کرد. این تحریم و دیگر تحریم های اعمال شده از گذشته قرار است در جریان مذاکرات هسته ای همچنان باقی بماند‌.

آمریکا، چهار فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد+ اسامی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در آستانه از سرگیری مذاکرات وین، وزارت خزانه داری دولت بایدن در ادامه سیاست های آمریکا، تحریم های جدیدی علیه چهار فرد و دو نهاد ایرانی اعمال کرد. 

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی، نام چهار فرد و دو شرکت در شهرهای اصفهان و قم ایران و نیز یک نفتکش عمانی با پرچم لیبریا را به فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرده است.

شرکت "کیمیا پارت سیوان با مسوولیت محدود" و شرکت "اوج پرداز ما دو نفر" دو نهادی هستند که به فهرست تحریم های آمریکا افزوده شده اند.

معاون خزانه داری آمریکا با تکرار فرافکنی ها و لفاظی های آمریکا علیه ایران بدلیل نفوذ منطقه ای ایران مدعی شده است که این افراد و نهادها به دلیل حمایت از برنامه های هواپیماهای بدون سرنشین ایران و تهدید منافع آمریکا  تحریم شده اند.

اعمال تحریم های جدید از سوی وزارت خزانه داری دولت دموکرات جو بایدن در حالی است که روز چهارشنبه ایران، زمان از سرگیری مذاکرات با اعضای ۱+۴ را اعلام کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در دولت بایدن پس از ماه‌ها بازبینی در نظام تحریم‌ها، با انتشار گزارشی نشان داد که همچون اسلاف خود تحریم را ابزاری می‌داند برای پیشبرد آنچه منافع ملی آمریکا نامیده، و به دنبال مدرنیزه کردن آن است، این تحریم و دیگر تحریم های اعمال شده از گذشته قرار است در جریان مذاکرات هسته ای همچنان باقی بماند‌.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۶ مهر ماه توصیه‌هایی را برای بهسازی کاربست تحریم‌های اقتصادی و تبدیل آن به یک ابزار مؤثرتر در سیاست خارجی این کشور منتشر کرد.

تارنمای نشریه هیل چندی پیش گزارش داد، اعمال تحریم علیه افراد و کشورهای دیگر به عنوان ابزار سیاست خارجی آمریکا طی ۲دهه گذشته ۱۰ برابر شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر