کد خبر: 119706
A

قرداحی: استعفا نخواهم کرد/ عربستان از بحرین و کویت تشکر ویژه کرد

همزمان با اعلام عدم تمایل وزیر اطلاع رسانی لبنان به استعفا، وزارت امور خارجه این کشور از موضع عمان در ارتباط با تنش بین لبنان و عربستان سعودی استقبال کرد.

قرداحی: استعفا نخواهم کرد/ عربستان از بحرین و کویت تشکر ویژه کرد

به گزارش دیده بان ایران؛  وزیر امور اطلاع رسانی لبنان گفت که در ارتباط با تنشی که بین این کشور و عربستان سعودی، کویت، بحرین و امارات ایجاد شده، استعفا نخواهد کرد.

وی امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه الجدید گفت: «استعفای من از دولت مطرح نیست». او در این باره توضیحات بیشتری نداده است.

از سوی دیگر، لبنان امروز یکشنبه طی بیانیه‌ای از بیانیه شب گذشته وزارت امور خارجه عمان استقبال کرد. وزارت خارجه لبنان در این بیانیه گفته که این کشور تمایل زیادی به داشتن بهترین روابط با برادران خود در خلیج فارس دارد.

وزارت خارجه عمان شب گذشته بعد از آنکه عربستان سعودی، بحرین، کویت و امارات سفیران لبنان را اخراج کردند، در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از این بحران و وخامت روابط بین این کشور‌ها خواستار خویشتنداری آن‌ها شد.


تشکر ویژه عربستان از بحرین و کویت


سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی در تماس‌هایی جداگانه با امیر کویت و پادشاه بحرین از آن‌ها به دلیل موضع و حمایتشان از ریاض در تنش با لبنان قدرانی کرد.
کویت و بحرین به تبعیت از عربستان، سفرای لبنان را به دنبال تنش بین بیروت و ریاض اخراج کردند.

هفته گذشته فیلمی از «جورج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی در دولت جدید لبنان منتشر شد که خشم و ناراحتی سعودی‌ها و اماراتی‌ها را در پی داشت./ SNN

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر