کد خبر: 121158
A

وال استریت ژورنال: چین به طور مخفیانه در حال ساخت تاسیسات نظامی در امارات است

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که چین به صورت مخفیانه در حال ساخت یک ساختمان در ابوظبی است که احتمالا استفاده نظامی دارد. منابع آگاه به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند که این ساختمان احتمالا یک تاسیسات نظامی است

وال استریت ژورنال: چین به طور مخفیانه در حال ساخت تاسیسات نظامی در امارات است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که چین به صورت مخفیانه در حال ساخت یک ساختمان در ابوظبی است که احتمالا استفاده نظامی دارد.

به گزارش این روزنامه، تحقیقات جامعه اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که در ماه‌های اخیر چین به صورت مخفیانه در حال ساخت یک ساختمان در یک بندر در نزدیکی ابوظبی در امارات بوده است.

منابع آگاه به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند که این ساختمان احتمالا یک تاسیسات نظامی است و دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به دولت امارات هشدار داده که حضور نظامی چین در این کشور روابط بین ابوظبی و واشنگتن را تهدید می‌کند.

به گفته این منابع، ظاهرا امارات که میزبان نیروهای آمریکایی است و جنگنده‌های پیشرفته از آمریکا تهیه می‌کند، از ماهیت عملیات چینی‌ها ناآگاه بوده است.

یک سخنگوی دولت امارات در واشنگتن گفت که ابوظبی هیچگاه توافق، برنامه یا قصدی برای صدور مجوز ساخت پایگاه یا پاسگاه نظامی چین نداشته است.

در سایه حضور چین در امارات بایدن با ولیعهد ابوظبی در ماه مه و اوت صحبت و ابراز نگرانی کرده که شراکت امارات با چین می‌تواند تاثیرات زیان آوری برای روابط با آمریکا دارد.

منابع مطلع همچنین در اواخر ماه سپتامبر اعلام کردند که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و یک مقام ارشد دیگر اطلاعاتی را با جزئیات درباره این سایت به اماراتی‌ها ارائه کردند.

به نوشته این روزنامه، پس از چندین دیدار بین مقامات آمریکا و امارات ساخت این تاسیسات متوقف شد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر