کد خبر: 121925
A

رویترز: سانترفیوژ‌های ایران عامل اختلاف در روز دوم مذاکرات بود

رویترز نوشت: دیپلمات‌های اروپایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران مدعی شدند: مشخص نیست که آیا تهران قصد ادامه مذاکرات ژوئن را از همان جایی که متوقف شده بود دارد یا خیر. دیپلمات‌های ارشد اروپایی شامل انگلیس، فرانسه و آلمان در جمع خبرنگاران گفتند: این هفته برای تعیین اینکه ایران در احیای پیمان هسته ای جدی است یا خیر بسیار کلیدی است گرچه آن‌ها با وضع هرگونه ضرب الاجلی مخالفند.

رویترز: سانترفیوژ‌های ایران عامل اختلاف در روز دوم مذاکرات بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های اروپایی حاضر در مذاکرات هسته‌ای ایران مدعی شدند: مشخص نیست که آیا تهران قصد ادامه مذاکرات ژوئن را از همان جایی که متوقف شده بود دارد یا خیر.

دیپلمات‌های ارشد اروپایی شامل انگلیس، فرانسه و آلمان در جمع خبرنگاران گفتند: این هفته برای تعیین اینکه ایران در احیای پیمان هسته ای جدی است یا خیر بسیار کلیدی است گرچه آن‌ها با وضع هرگونه ضرب الاجلی مخالفند.

این نمایندگان در ادامه افزودند: این که ایران تحت دولت ابراهیم رئیسی مذاکرات ژوئن را از جایی که متوقف شده بود، ادامه دهد بسیار مهم است. اگر آن‌ها از ابتدا بخواهند شروع کنند مذاکرات احتمالاً روند طولانی تری خواهد داشت.

آنها تاکید کردند: موضوع سانتریفیوژهای ایران یکی از جدی ترین موارد اختلافی میان طرفین است. ما در روزهای آتی جدیت تهران درباره مذاکرات را مورد سنجش قرار خواهیم داد.

یک دیپلمات ارشد اروپایی با ذکر این نکته که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد پیش نویس توافق در ژوئن تکمیل شده بود تاکید کرد: ۴۸ ساعت آینده بسیار برای ما مهم خواهد بود تا متوجه بشویم که ایران چه هدفی را در این دور از مذاکرات دنبال می‌کند و پس از آن می‌توانیم وارد یک دوره کار فشرده شویم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر