کد خبر: 122060
A

روسیه در نزدیکی جزایر مورد مناقشه با ژاپن سامانه موشکی دفاع ساحلی مستقر کرد

شبکه تلویزیونی «زیوزدا» وابسته به وزارت دفاع روسیه،رسانه‌های روسیه روز پنج‌شنبه ۱۱ آذر از استقرار سامانه موشکی باستیون در بخش دورافتاده‌ای از جزایر کوریل در اقیانوس آرام خبر دادند.

روسیه در نزدیکی جزایر مورد مناقشه با ژاپن سامانه موشکی دفاع ساحلی مستقر کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شبکه تلویزیونی «زیوزدا» وابسته به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای نظامی مجهز به مجموعه‌های موشکی باستیون در جزیره «ماتوا» از جزایر مورد مناقشه با ژاپن در اقیانوس آرام به طور دائم مستقر شده‌اند.

مسکو اواسط مرداد امسال از قصد خود برای گسترش زیرساخت‌های نظامی روسیه در این مجمع الجزایر خبر داده بود.

باستیون یک سامانه دفاعی ساحلی با برد ۳۰۰ کیلومتر است که از سال ۲۰۱۵ در اختیار نیروی دریایی روسیه قرار گرفته است. کارایی اصلی این سامانه هدف گرفتن شناورهای سطحی به هنگام نبرد الکترونیکی است.

شوروی سابق پنج جزیره را در سال ۱۹۴۵ و در پی تسلیم ژاپن در پایان جنگ جهانی دوم تصرف کرد که از آن زمان منشاء اختلاف بین دو کشور بوده است.

نیروهای شوروی سابق در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم وارد جزایر کوریل شد و آن را از حاکمیت ژاپن خارج کردند. این جزایر در قرن نوزدهم نیز همراه با جزیره ساخالین مورد مناقشه دو امپراطوری روسیه و ژاپن بود.

این اختلاف تا امروز پا برجا مانده و به‌رغم چند دهه تلاش دیپلماتیک، دو کشور تاکنون نتوانسته‌اند این ماجرا را حل‌وفصل کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر