کد خبر: 122078
A

ماجرای شکایت ۱۰۰ میلیون دلاری ترامپ علیه خواهرزاده اش چیست؟

مری ترامپ شکایت ۱۰۰ میلیون دلاری دونالد علیه خود را رد و به این شکایت اعتراض کرد، خواهرزاده دونالد ترامپ روز پنجشنبه از دادگاه ایالتی خواست تا شکایت ۱۰۰ میلیون دلاری رئیس جمهور سابق ایالات متحده، علیه او و نیویورک تایمز را رد کند.

ماجرای شکایت ۱۰۰ میلیون دلاری ترامپ علیه خواهرزاده اش چیست؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نقل از نیویورک پست، وکلای مری ترامپ درخواستی برای رد شکایت ترامپ که ناشی از مقاله‌های خبری انفجاری درباره مالیات و امور مالی او بود، ارائه کردند.

وکلای مری ترامپ، معتقدند این پرونده باید رد شود، زیرا تلاشی بیهوده برای مجازات مری ترامپ و روزنامه‌نگاران برنده جایزه پولیتزر به دلیل انتشار اطلاعات واقعی و نگران کننده عمومی در مورد رئیس جمهور سابق ترامپ است.

در یک درخواست ۳۰ صفحه ای، وکلای دادگستری گفتند که شکایت دونالد ترامپ به منزله «دعوای راهبردی علیه مشارکت عمومی» (SLAPP) است که توسط قانون «ضد SLAPP» در ایالت امپراتوری محدود شده است.

شکایت رئیس جمهور سابق، که در سپتامبر تنظیم شد، مری ترامپ را به افشای سوابق مالیاتی خود به تایمز متهم کرد. در این دادخواست آمده است که مری ترامپ و خبرنگاران سوزان کریگ، دیوید بارستو و راسل بوتنر برای به دست آوردن سوابق به دلیل "انتقام گیری شخصی" تلاش کردند.

وکلای مری ترامپ در درخواست رد این ادعا، نوشتند که شکایت علیه آن‌ها «تلاشی شفاف برای مجازات خواهرزاده‌اش و این روزنامه‌نگاران به دلیل انتشار اطلاعات واقعی با منافع عمومی در مورد جنبه‌هایی از تاریخچه شخصی و مالی دونالد ترامپ بود؛ که او مدت‌ها به دنبال مخفی کردن آن‌ها بود.» تایمز در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه پولیتزر برای پوشش مالی و مالیاتی دونالد ترامپ شد.

ظاهراً خواهرزاده رئیس‌جمهور سابق اسناد عمویش را که در جریان کشف قانونی در جریان جنگ املاک دریافت کرده بود، به اشتراک گذاشت.

مری ترامپ اعتراف کرده که منبعی برای تایمز بوده و سال گذشته یک کتاب گویا به نام «خیلی زیاد و هرگز به اندازه کافی: چگونه خانواده من خطرناک‌ترین مرد جهان را خلق کردند» منتشر کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر