telegram.php وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: ایران در مذاکرات جدی نیست/ گفت و گو ها بی نتیجه بود | دیدبان ایران
کد خبر: 122096
A

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: ایران در مذاکرات جدی نیست/ گفت و گو ها بی نتیجه بود

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از بی سرانجام بودن مذاکرات برجام خبر داد و نسبت به شکست مسیر دیپلماسی هشدار داد.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد:  ایران در مذاکرات جدی نیست/ گفت و گو ها بی نتیجه بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ساعاتی پس از اعلام توقف دور هفتم مذاکرات احیای برجام در روز جمعه، وزیر امور خارجه آمریکا از بی سرانجام بودن مذاکرات برجام خبر داد و نسبت به شکست مسیر دیپلماسی هشدار داد.

بنابر گزارش دیده بان ایران، وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه اختصاصی با رویترز ادعا کرد، ایران در حال حاضر به نظر نمی‌‌رسد در مورد انجام آنچه که برای بازگشت به برجام ضروری است جدی باشد.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به خروج این کشور از برجام و تعهدات دولت های غربی با بیان این که تهران در روزهای آینده باید تصمیمات بسیار مهمی بگیرد، گفت: اگر مسیر پیروی متقابل به بن‌بست برسد، گزینه های دیگر را در مورد ایران دنبال خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ایالات متحده ای ایران را تهدید کرد که واشنگتن اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی ایران، در حالی که برنامه هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد، مذاکرات را به درازا بکشاند.

وی مدعی شد: که اگر ایران متعهد به این مسیر بود، امکان رسیدن به راه حل وجود داشت.

مذاکرات غیرمستقیم ایران و ایالات متحده برای بازگشت به پیروی کامل از برجام در خرداد ماه متوقف، و پس از یک وقفه پنج ماهه، از روز دوشنبه هشتم آذر ازسرگرفته شد.

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد دولت ابراهیم رئیسی روز گذشته اعلام کرد متون پیشنهادهای خود را در دو حوزه لغو تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای به طرف اروپایی ارائه داده است، طرف های اروپایی و آمریکایی پیشنهادات ایران را رد کرده اند‌.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر