کد خبر: 122367
A

وزارت دادگستری آمریکا از مصادره ۱.۱ میلیون بشکه از فرآورده‌های نفتی ، ۱۷۱ موشک زمین به هوا و هشت موشک ضد تانک خبر داد

وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه ۱۶ آذرماه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «دو محموله بزرگ تسلیحات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن» که توسط نیروی دریایی ایالات متحده در دریای عرب توقیف شده بودند، را مصادره کرده است

وزارت دادگستری آمریکا از مصادره  ۱.۱ میلیون بشکه از فرآورده‌های نفتی ، ۱۷۱ موشک زمین به هوا و هشت موشک ضد تانک خبر داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه ۱۶ آذرماه در بیانیه‌ای اعلام کرد، «دو محموله بزرگ تسلیحات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن» که توسط نیروی دریایی ایالات متحده در دریای عرب توقیف شده بودند، را مصادره کرده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران،؛ آمریکا سال گذشته مدعی شده بود، که این دو محموله متعلق به ایران بوده و آن را توقیف کرده بود.  وزارت امور خارجه ایران همان زمان ارتباط ایران با این دو محموله نفتی و اسلحه  را تکذیب کرده بود. 

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده بود که این دو محموله وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید٬ این محموله‌های تسلیحاتی توقیف شده شامل ۱۷۱ موشک زمین به هوا و هشت موشک ضد تانک بود.

این وزارت خانه همچنین می‌گوید، محموله چهار نفتکش با پرچم‌های خارجی حامل یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت در حال حرکت به سمت ونزوئلا که توسط نیروی دریایی آمریکا توقیف شده بود، را مصادره کرده است.

وزارت دادگستری آمریکایی مدعی شده، نیروی دریایی آمریکا محموله‌های تسلیحاتی سپاه پاسداران را در ۹ فوریه ۲۰۲۰ و ۲۵ نوامبر ۲۰۱۹ طی گشت‌زنی در دریای عرب از دو کشتی توقیف کرده بود. این تسلیحات شامل ۱۷۱ موشک ضد تانک هدایت شونده، ۸ موشک زمین به هوا، قطعات موشک کروز ، قطعات موشک کروز ضد کشتی، اپتیک تسلیحات حرارتی و سایر اجزای موشک و هواپیماهای بدون سرنشین بود.

طبق این گزارش، محموله‌های نفتی با حکم دادگاه به مبلغ بیش از ۲۶ میلیون دلار فروخته شده است که احتمالا تمامی یا بخشی از آن به حساب قربانیان تروریسم دولتی واریز خواهد شد.

وزارت دادگستری می‌گوید، دولت ایالات متحده در دوم ژوئیه ۲۰۲۰، همچنین شکایتی را در منطقه کلمبیا تنظیم کرد که به دنبال توقیف تمام محموله‌های فرآورده‌های نفتی در چهار تانکر نفتی با پرچم خارجی بود.

در این شکایت دولت آمریکا مدعی شده بود که منشأ نفت توقیف شده ایران است و سود فروش این محموله نفت به سپاه پاسداران می‌رسد که یک نهاد ایرانی تحت تحریم ایالات متحده است.

در نهایت دادگاه در اکتبر سال جاری به نفع دولت آمریکا رای صادر کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر