کد خبر: 122480
A

نشریه فری بیکن خبر داد: تلاش کنگره آمریکا برای نظارت بر چگونگی استفاده ایران از درآمدهای رفع تحریم‌ها

نشریه واشنگتن فیری بیکن به نقل از سناتورهای آمریکایی در گزارشی نوشت که کنگره آمریکا قصد دارد به متن نهایی لایحه "قانون مجوز دفاع ملی" ماده ای را بگنجانند که از دولت جو بایدن می خواهد بر چگونگی استفاده ایران از عواید حاصل از رفع تحریم ها به طور دقیق نظارت کند و درباره آن توضیح دهد. این موضوع احتمالاً توافق با تهران با چالش های متعددی روبرو می کند.

نشریه فری بیکن خبر داد: تلاش کنگره آمریکا برای نظارت بر چگونگی استفاده ایران از درآمدهای رفع تحریم‌ها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نشریه واشنگتن فری بیکن به نقل از سناتورهای آمریکایی در گزارشی نوشت که کنگره آمریکا قصد دارد به متن نهایی لایحه "قانون مجوز دفاع ملی" ماده ای را بگنجانند که از دولت جو بایدن می خواهد بر چگونگی استفاده ایران از عواید حاضل از رفع تحریم ها به طور دقیق نظارت کند و درباره آن توضیح دهد. این موضوع احتمالاً توافق با تهران با چالش های متعددی روبرو می کند. 

سناتور راگر مارشال به عنوان حامی اصلی این اقدام کنگره در گفت وگو با فری بیکن مدعی شد ما نگرانیم که اگر مذاکرات دولت بایدن با ایران به رفع تحریم های این کشور منجر شود، ایران عواید آن را چگونه صرف خواهد کرد.

به نوشته فری بیکن، این تلاش ها در حالی انجام می شود که مذاکرات ایران و سایر طرف های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای بازگشت به این توافق مدتی است در پایتخت اتریش از سر گرفته شده است و دور جدید آن روز پنج شنبه (امروز) در وین آغاز خواهد شد.

بنابر این گزارش، قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) شامل شروط دیگری نیز هست که منجر به افزایش به فشار بر ایران در شرایطی می شود که دولت بایدن در حال دنبال کردن دیپلماسی با تهران است.

به نوشته فری‌بیکن، این پیشنهاد توسط کمیته مطالعاتی حزب جمهوری خواه آمریکا مطرح شده و از حمایت هر دو حزب در سنا برخوردار است. این نخستین باری است که دولت آمریکا با چنین الزامی مواجه می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر