کد خبر: 122511
A

ترامپ درباره تبریک گفتن نخست وزیر سابق اسرائیل به بایدن: لعنت به نتانیاهو؛ بایدن اگر دوست او بود با ایران قرارداد امضا نمی کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در سخنانی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل به دلیل تبریک گفتن به جو بایدن حمله کرد. باراک راوید روزنامه نگار آمریکایی از قول ترامپ گفت: «اولین فردی که به بایدن تبریک گفت، بیبی بود (لقب ترامپ برای نتانیاهو). بیبی می‌توانست ساکت باشد، اما اشتباه بزرگی مرتکب شد. از آن زمان تاکنون با او حرف نزده ام. لعنت بر او».

ترامپ درباره تبریک گفتن نخست وزیر سابق اسرائیل به بایدن: لعنت به نتانیاهو؛ بایدن اگر دوست او بود با ایران قرارداد امضا نمی کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ گزارش آرتی، باراک راوید روزنامه نگار آمریکایی گفت: ترامپ در دو مصاحبه با من بارها از نتانیاهو انتقاد کرد و آخرین انتقادش از نتانیاهو زمانی بود که وی پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

رواید از قول ترامپ گفت: «اولین فردی که به بایدن تبریک گفت، بیبی بود(لقب ترامپ برای نتانیاهو). بیبی می توانست ساکت باشد اما اشتباه بزرگی مرتکب شد. از آن زمان تاکنون با او حرف نزده ام. لعنت بر او».

براساس گفته این روزنامه نگار آمریکایی، ترامپ احساس می کند که به تضمین بقای سیاسی نتانیاهو کمک کرده اما در ازای آن چیزی دریافت نکرده است. رئیس جمهور سابق خشم خود را از ویدئوی نتانیاهو که در آن به بایدن تبریک می گوید، نشان داد.

ترامپ گفت: بیبی را دوست داشتم. هنوز هم دوستش دارم اما من وفاداری را هم دوست دارم. بیبی اولین نفری بود که به بایدن تبریک گفت. فقط تبریک نبود بلکه فیلم هم پر کرد و از دوستی بزرگش با او صحبت کرد در حالی که هیچ دوستی نداشتند زیرا اگر دوست بودند، دولت باراک اوباما با ایران قرارداد امضا نمی کرد و اکنون دوباره این کار را خواهند کرد.

وی با اشاره به تصمیماتش مبنی بر خروج از توافق هسته ای، انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمت شناختن بلندی های جولان اشغالی به عنوان بخشی از اسراییل تاکید کرد که بیشتر از هر رئیس جمهور دیگری برای اسرائیل و نتانیاهو کار کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر