کد خبر: 122724
A

اتحادیه اروپا گروه نظامی روسی «واگنر» را تحریم کرد

اتحادیه اروپا از تحریم گروه نظامی «واگنر» که در جنگ اوکراین، سوریه، لیبی و دیگر کشورها مشارکت دارند، خبر داد.

اتحادیه اروپا گروه نظامی روسی «واگنر» را تحریم کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اتحادیه اروپا از تحریم گروه نظامی «واگنر» که در جنگ اوکراین، سوریه، لیبی و دیگر کشورها مشارکت دارند، خبر داد.

بر اساس بیانیه روز دوشنبه ۲۲ آذر اتحادیه اروپا، گروه واگنر همراه با پنج فرد و سه نهاد مرتبط با آن تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفتند. دارایی‌های این افراد و نهادها در اروپا توقیف شده و آن‌ها حق سفر به این اتحادیه را نخواهند داشت.

این بیانیه می‌گوید گروه واگنر با استخدام، آموزش و اعزام نیروهای شبه‌نظامی به مناطق جنگی مختلف در جهان، باعث افزایش خشونت، غارت منابع طبیعی و ارعاب غیرنظامیان شده که در تضاد با قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بشر است.

دولت روسیه مدعی است که گروه واگنر ارتباطی با نیروهای نظامی رسمی این کشور ندارد و یک شرکت خصوصی نظامی است.

اتحادیه اروپا می‌گوید گروه واگنر به لیست سیاه حقوق بشری این اتحادیه اضافه می‌شود: نقض حقوق بشر توسط این گروه شامل شکنجه، اعدام و کشتارهای فراقانونی و خودسرانه و بر هم زدن امنیت مناطقی در جهان از جمله منطقه دونباس اوکراین، سوریه، لیبی و جمهوری آفریقای مرکزی است.

این بیانیه می‌گوید واگنر همچنین نفوذ مخرب خود را در دیگر مناطق، از جمله منطقه ساحل صحرا در آفریقا گسترش داده و به تهدیدی علیه مردم دیگر کشورها و حتی اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

اتحادیه اروپا می‌گوید هدف از تحریم گروه واگنر ارسال پیامی قوی و نمایش عزم جدی اروپا در محافظت از ارزش‌ها و منافع خود در منطقه و دیگر مناطق جهان و اتخاذ اقدامات ملموس علیه کسانی است که صلح و امنیت جهانی را به خطر می‌اندازند و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر