کد خبر: 122798
A

نا امیدی انگلیس، فرانسه و آلمان از پیشرفت مذاکرات وین:اقدامات ایران در مذاکرات ناامید کننده است/ برجام خیلی زود به پوسته ای خالی تبدیل خواهد شد

دیپلمات‌های ارشد انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه ای اعلام کردند: «ما ساعت ها تعامل داشته ایم و همه هیئت ها به ایران فشار آورده اند که منطقی باشد. اما تاکنون هنوز نتوانسته ایم وارد مذاکرات واقعی شویم. ما در برخورد با مواضع جدید ایران که فراتر از برجام یا مغایر با آن است، زمان گران‌بهایی را از دست می دهیم.» آن ها بر همین اساس رفتار ایران را «ناامید کننده» خوانده، افزودند: «بدون پیشرفت سریع و با توجه به پیشرفت سریع برنامه هسته ای ایران، برجام خیلی زود به پوسته ای خالی تبدیل خواهد شد.»

نا امیدی انگلیس، فرانسه و آلمان از پیشرفت مذاکرات وین:اقدامات ایران در مذاکرات ناامید کننده است/ برجام خیلی زود به پوسته ای خالی تبدیل خواهد شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دیپلمات‌های ارشد انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه ای اعلام کردند: «ما ساعت ها تعامل داشته ایم و همه هیئت ها به ایران فشار آورده اند که منطقی باشد. اما تاکنون هنوز نتوانسته ایم وارد مذاکرات واقعی شویم. ما در برخورد با مواضع جدید ایران که فراتر از برجام یا مغایر با آن است، زمان گران‌بهایی را از دست می دهیم.»

سه کشور اروپایی گفتند که «طرح کلی یک توافق جامع و منصفانه که تمام تحریم های مرتبط با برجام را حذف می کند، در حالی که به نگرانی های ما درباره عدم اشاعه می پردازد، از تابستان گذشته به وضوح مشخص شده است.»

آن ها بر همین اساس رفتار ایران را «ناامید کننده» خوانده، افزودند: «بدون پیشرفت سریع و با توجه به پیشرفت سریع برنامه هسته ای ایران، برجام خیلی زود به پوسته ای خالی تبدیل خواهد شد.»

این بیانیه در حالی منتشر می شود که یک روز پیش از انتقاد طرف اروپایی، علی باقری کنی مذاکره‌ کننده ارشد ایران در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا از “پیشرفت در تهیه دستور کار” خبر داده بود.

بنظر می رسد که سه کشور اروپایی پس از مذاکرات کشورهای جی-۷ و هماهنگی با امریکا موضع رسمی خود در مورد مذاکرات وین اعلام کرده باشند.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه تقریبا هم زمان با صدور این بیانیه در توئیتر نوشت که هرچند بسیاری از مسائل باقی‌مانده است، اما مذاکره کنندگان سخت تلاش می‌کنند تا اختلافات را کاهش دهند. 

آن‌ها بر همین اساس رفتار ایران را ناامید کننده خوانده با تکرار ادعای از دست رفتن زمان مدعی شدند: بدون پیشرفت سریع و با توجه به پیشرفت سریع برنامه هسته‌ای ایران، برجام خیلی زود به پوسته‌ای خالی تبدیل خواهد شد. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر