کد خبر: 122801
A

انتقاد فرانسه از مواضع تیم مذاکره کننده هسته ای ایران: مواضع شما به فروپاشی برجام منجر می شود

در حالی که ایران در پی خروج آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان به کاهش تعهدات برجامی‌اش اقدام کرد، نماینده فرانسه در سازمان ملل در جمع خبرنگاران با اشاره به این که هنوز برای احیای توافق هسته ای فرصت باقی است، مدعی شد توسعه‌های هسته ای ایران در حال از بین بردن برجام است.

انتقاد فرانسه از مواضع تیم مذاکره کننده هسته ای ایران:  مواضع شما به فروپاشی برجام منجر می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در حالی که ایران در پی خروج آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان به کاهش تعهدات برجامی‌اش اقدام کرد، نماینده فرانسه در سازمان ملل در جمع خبرنگاران با اشاره به این که هنوز برای احیای توافق هسته ای فرصت باقی است، مدعی شد توسعه‌های هسته ای ایران در حال از بین بردن برجام است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری رویترز نوشت، نیکولاس دو ریویِرا، سفیر فرانسه در سازمان ملل، سه شنبه  در جمع خبرنگاران گفت: در احیای توافق هسته ای فعلا باز است اما برای احیای این توافق که با توسعه اقدامات هسته ای ایران در حال از هم گسیختن است، «به سرعت در حال رسیدن به آخر راه» هستیم. 

او مدعی شد: در حال رسیدن به نقطه ای هستیم که توسعه برنامه هسته ای ایران منجر به از هم گسیختن کامل برجام[توافق هسته ای] خواهد شد. 

ریویرا گفت: ایران باید بین فروپاشی برجام و توافقی منصفانه و جامع انتخاب کند. توسعه هسته‌ای مداوم ایران به معنای این است که به سرعت در حال نزدیک شدن به آخر راه هستیم. 

سفیر فرانسه در سازمان ملل افزود: برنامه هسته ای ایران هیچ گاه به اندازه امروز پیش رفته نبوده است. این توسعه هسته ای در حال تضعیف صلح و امنیت بین‌المللی و نظام منع اشاعه جهانی است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر