کد خبر: 122955
A

آمریکا: به ایران درباره پیشرفت برنامه هسته ای هشدار داده ایم/ مذاکرات احیای برجام به خوبی پیش نمی رود

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا: مذاکرات به خوبی پیش نمی روند زیرا هنوز مسیری برای بازگشت به برجام بدست نیاورده ایم.

آمریکا: به ایران درباره پیشرفت برنامه هسته ای هشدار داده ایم/ مذاکرات احیای برجام به خوبی پیش نمی رود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رویترز نوشت؛ جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا؛ روز جمعه به وقت محلی در سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا با اشاره به هراس واشنگتن از پیشرفت برنامه اتمی ایران مدعی شد که ما نگرانی خود در مورد ادامه برنامه هسته ای ایران را از طریق متحدان اروپایی به ایران اعلام کرده ایم.

مشاور امنیت ملی دولت بایدن مدعی شد ایران این نگرانی ها را درک می کند ولی نمی خواهد به صورت آشکار در مورد آنها مذاکره کند.

این مقام ارشد کاخ سفید با رد  اظهارات "انریکه مورا" معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام و اظهار امیدواری وی برای به نتیجه رسیدن گفت و گوها ظرف چند هفته آینده مدعی شد: مذاکرات به خوبی پیش نمی روند زیرا هنوز مسیری برای بازگشت به برجام بدست نیاورده ایم.

وی درعین حال اذعان کرد اما فکر می کنم در چند روز گذشته پیشرفت هایی در مذاکرات صورت گرفته است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، همچنین گفت:  مذاکرات وین برای احیای برجام «به خوبی پیش نمی‌رود»، به این معنا که ایالات متحده هنوز راهی برای بازگشت به توافق ندارد

او افزود: آمریکا از طریق مذاکره‌کنندگان اروپایی به ایران درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای این کشور هشدار داده است

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر