کد خبر: 123667
A

بن‌سلمان خرج می کند تا ترامپ برگردد

وب سایت سعودی لیکس به نقل از «خلیج 24» اعلام کرد که ولیعهد سعودی با آغاز سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در آمریکا به دنبال تأمین مالی آینده ترامپ است.

بن‌سلمان خرج می کند تا ترامپ برگردد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی از «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، حمایت مالی کرده است.

وب سایت سعودی لیکس به نقل از «خلیج 24» اعلام کرد که ولیعهد سعودی با آغاز سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در آمریکا به دنبال تأمین مالی آینده ترامپ است. همچنین محمد بن سلمان، برای ایجاد روابط سرمایه گذاری بین اسرائیل و عربستان تلاش می‌کند.

جرد کوشنر، در حال مذاکره برای دریافت بیش از 2 میلیارد دلار از عربستان برای راه اندازی شرکت خصوصی خود است. این پول از طریق صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان -که از سوی محمد بن سلمان اداره می‌شود- تأمین خواهد شد و صندوق سرمایه گذاری اعلام کرده که توانایی افزایش این مبلغ تا 5 میلیارد دلار را نیز دارد.

یک منبع به رویترز گفت که تلاش‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی برای سرمایه‌گذاری‌ها و اضافه کردن تعهدات احتمالی بیشتر به شرکت Affinity Partners ادامه خواهد یافت.

این خبرگزاری اطلاعاتی در مورد سرمایه گذاران خاص فاش نکرد، اما این شرکت موسسات آمریکایی و موسسات سرمایه گذاری خارجی کوشنر را هدف قرار داده است.

شرکت Affinity Partners به دنبال بستن اولین معامله خود در سه ماهه اول سال 2022 است که این شرکت 20 نفر را استخدام کرده و قصد دارد بر سرمایه گذاری در آمریکا و خاورمیانه تمرکز کند.

شبکه آمریکایی ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت که رابطه محمد بن سلمان با جرد کوشنر ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود است .

این شبکه معروف گزارش داد که دولت ترامپ نقش بن سلمان در قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی را به طور کامل پنهان کرد.

بر اساس گزارش ام‌اس‌ان‌بی‌سی بن سلمان در حال حاضر به کوشنر پاداش می دهد و با بازگشت به ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2024، اولین پرداخت را برای تأمین مالی آینده ترامپ ارائه می‌کند.

پیش از این، مجله آمریکایی «ونتی فیر» گزارشی از تلاش جرد کوشنر برای جذب سرمایه‌گذاری از محمد بن سلمان منتشر کرد.

این مجله نوشت که جرد کوشنر، ثمره محافظت خود از قاتلی مانند بن سلمان را درو خواهد کرد و ممکن است کوشنر چک هنگفتی از دوستانش در عربستان سعودی دریافت کند تا یک صندوق سرمایه گذاری نامشخص را در یک معامله نامشخص تامین کند.

هافینگتون پست آنلاین همچنین اعلام که قرارداد سرمایه گذاری احتمالی بین محمد بن سلمان مسائل اخلاقی جدی را ایجاد می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر