کد خبر: 124275
A

۱۱۰ عضو سنای آمریکا خطاب به جو بایدن: مذاکرات وین را ترک کنید

واشنگتن فری بیکن: ۱۱۰ قانونگذار آمریکایی در نامه‌ای به وزارت امور خارجه آمریکا از دولت دموکرات جو بایدن خواسته اند که مذاکرات با ایران بر سر امضای یک توافق هسته‌ای را ترک کند.

۱۱۰ عضو سنای آمریکا خطاب به جو بایدن: مذاکرات وین را ترک کنید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ واشنگتن فری بیکن نوشت: ۱۱۰ قانونگذار آمریکایی در نامه‌ای به وزارت امور خارجه آمریکا از دولت دموکرات جو بایدن خواسته اند که مذاکرات با ایران بر سر امضای یک توافق هسته‌ای را ترک کند.

رسانه آمریکایی واشنگتن فری بیکن نوشته است این نامه نشان دهنده این امر است که جمهوری خواهان آمریکا به صورت متحد با پیوستن مجدد امریکا به برجام مخالف هستند.

قانونگذاران جمهوری خواه آمریکایی، افزودند که ایران با استفاده از سانتریفیوژ‌های پیشرفته و تولید تجهیزات برای چنین سانتریفیوژ‌هایی و همچنین ذخیره مقادیر فزاینده اورانیوم غنی شده با خلوص ۲۰ و ۶۰ درصد، برنامه هسته‌ای خود را پیش می‌برد. ایران همچنین به دانشی دست می‌یابد که غیر قابل برگشت است.

این جمهوری خواهان آمریکایی در حالیکه دولت بایدن تاکنون هیچ اقدام عملی برای بازگشت به برجام انجام نداده است، مدعی شدند در حالی که دولت آمریکا به طور مداوم تمایل خود را برای مذاکره در جهت بازگشت به برجام نشان داده است، ایران بازگشت به این توافق را برای [جامعه بین‌المللی]کم‌ارزش‌تر کرده است، زیرا به دستاورد‌های هسته‌ای بیشتر به دست آورده و به غروب این توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده است.

قانونگذاران آمریکایی با تکیه بر نسخه‌های شکست خورده برغم اذعان صاحبنظران و سیاستمداران آمریکایی بر ناکارآمدی این نسخه‌ها مدعی شدند که تنها افزایش تحریم‌ها و اجرای کامل محدودیت ها، حرکت ایران به سمت سلاح اتمی را متوقف می‌کند، نه مذاکرات بی پایان در وین.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر