کد خبر: 124616
A

العبادی از گزینه نخست‌وزیری خط خورد

به گزارش شفق نیوز، یک منبع در جریان صدر عراق به رهبری مقتدی صدر در سخنانی گفت که حیدر العبادی، رئیس ائتلاف "النصر" در میان گزینه‌های تصدی پست نخست‌وزیری عراق قرار ندارد.

العبادی از گزینه نخست‌وزیری خط خورد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از شفق نیوز، یک منبع در جریان صدر عراق به رهبری مقتدی صدر در سخنانی گفت که حیدر العبادی، رئیس ائتلاف "النصر" در میان گزینه‌های تصدی پست نخست‌وزیری عراق قرار ندارد.

وی در این باره گفت: نامزدهای تصدی پست نخست‌وزیری عراق انگشت‌شمار هستند.

این منبع به اسامی این افراد اشاره نکرد و افزود: مقتدی صدر تصمیم گیرنده نهایی برای تعیین فرد مناسب برای ریاست دولت جدید عراق با توجه به دیدگاه "اکثریت ملی" است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که یک منبع در چارچوب هماهنگی شیعیان عراق پیشتر به شفق نیوز گفته بود که چارچوب هماهنگی درصدد نامزدی العبادی و محمد توفیق علاوی در مقابل فهرست جریان صدر شامل مصطفی الکاظمی و چند چهره وابسته به این جریان برای تصدی پست نخست‌وزیری است.

در همین حال، یک منبع در چارچوب هماهنگی شیعیان عراق اعلام کرد که رهبران این جریان سه‌شنبه شب نشستی را در خانه عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار می‌کنند.

طبق گفته این منبع، قرار بود که در این نشست نتایج سفر اخیر العامری به اربیل و همچنین پیامدهای جلسه نخست پارلمان عراق مورد بررسی قرار بگیرد اما تا بدین لحظه اخبار جدیدی مبنی برگزاری و یا عدم برگزاری این نشست صادر نشده است و احتمال داده می‌شود که چارچوب هماهنگی طی ساعات آتی بیانیه‌ای را در این باره صادر کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر