کد خبر: 124715
A

روایت نظر سنجی معتبر گالوپ از عدم محبوبیت جو بایدن در میان دموکرات‌ها/بیش از ۴۰ درصد دموکرات ها به بایدن رای نمی دهند

طبق اعلام گالوپ، حمایت از بایدن در میان دموکرات‌ها نیز رو به کاهش است.

روایت نظر سنجی معتبر گالوپ از  عدم محبوبیت جو بایدن در میان دموکرات‌ها/بیش از ۴۰ درصد دموکرات ها به بایدن رای نمی دهند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از استاتیستا، پس از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در اوت ۲۰۲۱، محبوبیت جو بایدن از ۵۰ به ۴۰درصد کاهش یافت. تا کنون، بایدن نتوانسته نظر رأی دهندگان خود را جلب کند. به خصوص آنکه در هفته های گذشته سطح بی سابقه ای از تورم و افزایش گسترده ویروس کرونا را در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ تجربه کرده اند. همانطور که نمودار نشان می دهد، این کاهش محبوبیت با کاهش شدید گرایش دموکرات در ایالات متحده در طول سال ۲۰۲۱ مصادف بوده است.

در حالی که به طور متوسط ۴۹ درصد از ساکنان ایالات متحده در سه ماه اول سال ۲۰۲۱ به عنوان یک دموکرات یا رای دهنده مستقل با گرایش دموکرات شناخته شده اند، وضعیت اقتصادی و همه گیری کرونا به حزب جمهوری خواه این امکان را داده است تا در میان افرادی که توسط گالوپ در نظرسنجی شرکت کرده اند، دست برتر را در سه ماهه چهارم سال گذشته به دست آورند.

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، چیزی حدود ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی جمهوری خواه بودند یا به حزب جمهوری خواه متمایل بودند. در مجموع، حزب دموکرات همچنان در سال ۲۰۲۱ موفق به کسب ۴۶ درصد رضایت شد، یعنی سه درصد بیشتر از مخالفان سیاسی آنها. این برای دوره زمانی که میزان محبوبیت را از سال ۱۹۹۲ به بعد در نظر می گیریم، برابر است؛ جایی که حزب باراک اوباما و بیل کلینتون به استثنای سال های ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ همواره موفق به کسب امتیاز بالاتر از همتایان خود شدند.

با این حال، شکاف محبوبیت در سال گذشته با اکثر دوره دوم دوره بوش فاصله زیادی دارد، جایی که رئیس جمهور فعلی و حزبش به دلیل واکنش به طوفان کاترینا و مدیریت جنگ عراق و سوء استفاده در خصوص زندان ابوغریب و گوانتانامو زیر ذره بین قرار گرفتند.

تنها یک رئیس جمهوری آمریکا در نخستین سال آغاز به کارش، محبوبیت کمتری نسبت به بایدن داشته و او کسی نیست جز دونالد ترامپ، با ۳۸.۴ درصد.

در سال ۲۰۲۱،  میزان ۴۲ درصد از شرکت کنندگان مستقل بودند در مقابل ۲۹ درصد دموکرات ها و ۲۷ درصد جمهوری خواهان. سهم مستقل رای دهندگان آینده نگر از اواخر دهه ۸۰ به طور مداوم افزایش یافته است و از سال ۲۰۱۱ تا حد زیادی بیش از ۴۰ افزایش یافته است.

طبق اعلام گالوپ، حمایت از بایدن در میان دموکرات‌ها نیز رو به کاهش است.

در نمودار زیر سه ماه های اول تا چهارم سال جداگانه بررسی شده است به طوری که رنگ آبی پررنگ میزان گرایش به دموکرات ها، قرمز گرایش به جمهوری خواهان و آبی کم رنگ متوسط میزان محبوبیت جو بایدن را نشان می دهد.

اینفوگرافیک | روند نزولی محبوبیت بایدن به روایت ارقام

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر