کد خبر: 125014
A

اتحادیه اروپا رسما حمایت مالی خود از اوکراین را اعلام کرد

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای از حمایت مالی اتحادیه اروپا از اوکراین سخن گفت.

اتحادیه اروپا رسما حمایت مالی خود از اوکراین را اعلام کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از تارنمای اینترنتی کمیسیون اروپا، وی در قالب این بیانیه گفت: جمعه گذشته با زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای ارزیابی اوضاع در اوکراین که به دلیل اقدامات تهاجمی روسیه ایجاد شده است، گفت و گو کردم. ما در مورد نحوه ادامه حمایت اتحادیه اروپا از اوکراین در دوره زمانی کوتاه مدت و میان مدت بحث و تبادل نظر داشتیم.

فون در لاین افزود: اتحادیه اروپا همانند همیشه در این شرایط سخت در کنار اوکراین ایستاده است و ما در عزم مان راسخ هستیم. اتحادیه اروپا قبلا نیز کمک های قابل توجهی را در اختیار اوکراین در قالب حمایت از انعطاف پذیری و نوسازی این کشور و در زمینه مبارزه با همه گیری کووید – ۱۹ قرار داده است. از سال ۲۰۱۴، اتحادیه اروپا و موسسات مالی اروپایی بیش از ۱۷ میلیارد یورو به صورت کمک های بلاعوض و وام به این کشور اختصاص داده اند.

رئیس کمیسیون اروپا ادامه داد: امروز اختصاص یک بسته کمک های مالی جدید به اوکراین را در قالب کمک های بلاعوض و وام های اضطراری اعلام می کنم. کمیسیون در ابتدا یک بسته کمک های مالی کلان اضطراری جدید به ارزش ۱.۲ میلیارد یورو را پیشنهاد می کند. این بسته به اوکراین کمک می کند تا نیازهای مالی خود به واسطه این درگیری را برآورده کند. ما روی شورای اروپا و پارلمان اروپا برای تصویب این بسته در سریعترین زمان ممکن حساب می کنیم.

وی گفت: سپس به پرداخت سریع اولین قسط ۶۰۰ میلیون یورویی ادامه می دهیم. بعلاوه، به زودی کار روی بخش دوم را آغاز می کنیم که یک برنامه دراز مدت برای حمایت از عملیات نوسازی اوکراین است. در مرحله بعد، کمیسیون اروپا کمک های دو جانبه اش به اوکراین در قالب کمک های بلاعوض در سال جاری را تقریبا به دو برابر افزایش می دهد و ۱۲۰ میلیون یورو دیگر نیز اختصاص می یابد.

فون در لاین تاکید کرد: در راس همه این امور، ما به لطف برنامه سرمایه گذاری مان برای اوکراین به سرمایه گذاری در آینده این کشور ادامه می دهیم. هدف از اجرای این طرح، افزایش بیش از ۶ میلیارد یورو سرمایه گذاری است. اجازه دهید یک بار دیگر واضح بگویم، اوکراین یک کشور مستقل و آزاد است که انتخاب های خود را انجام می دهد و اتحادیه اروپا در کنارش می ایستد.

در پی تشدید رفتارها و مواضع آمریکا و غرب علیه روسیه به بهانه مسائل مرتبط با اوکراین، تنش ها در این زمینه افزایش یافته است. غرب مدعی است که تقویت قوای نظامی روسیه به مثابه آمادگی برای جنگ به منظور جلوگیری از پیوستن اوکراین به ائتلاف امنیتی ناتو است.

کرملین بارها طرح حمله به اوکراین را رد کرده است، اما غرب بر موضع خود در ارتباط با این مساله اصرار دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر