کد خبر: 125590
A

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای دو هکر ایرانی

وزارت امور خارجه آمریکا در ازای دریافت اطلاعات درباره طرح دو "هکر ایرانی" که طبق ادعای واشنگتن به دنبال مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده بودند، تا ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای دو هکر ایرانی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خارجه آمریکا برای دریافت اطلاعات درباره دو عامل سایبری که قصد داشتند در روند انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا دخالت کنند ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، محمدحسین موسی کاظمی و سجاد کاشیان، از شرکت «ایمن نت پاسارگاد»، در یک عملیات مجازی چند مرحله‌ای که دست‌کم از اوت تا نوامبر ۲۰۲۰ در جریان بود، تلاش کردند با ایجاد اختلاف، اعتماد رای‌دهندگان آمریکایی را به نظام انتخاباتی این کشور از بین ببرند.

2022-02-02_09-13-50

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، کاظمی از طریق دسترسی به سرورها و حساب‌های ایمیل یک شرکت رسانه‌ای آمریکایی تلاش کرده بود برای رای‌دهندگان ایمیل‌های تهدیدآمیز بفرستد.

این بیانیه افزود کاشیان نیز مدیریت زیرساخت شبکه این کارزار سایبری را به عهده داشته و قصد داشته به خریداری برخی حساب‌های شبکه‌های اجتماعی اقدام کند.

محمد حسین موسی ۲۴ ساله و سجاد کاشیان ۲۷ ساله متهم هستند اطلاعات محرمانه انتخاباتی را از سایت انتخاباتی یک ایالت در اختیار گرفته‌اند و ایمیل‌های تهدیدآمیز برای ترساندن شهروندان آمریکا در روند انتخابات فرستاده‌اند.

شرکت ایمن نت پاسارگاد، که تحت عنوان «ایلیانت گستر ایرانیان» نیز کار می‌کند، نمونه‌ای از شرکت‌هایی است که زیر نظر امیر لشگریان، رییس «گروه شهید کاوه» فعالیت می کنند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر