کد خبر: 125626
A

کمونیست های چین می خواهند دی‌ان‌ای استالین را برای شبیه سازی وی بخرند/ روسیه هنوز با نبش قبر موافقت نکرده اند

کمونیست های چینی به سلیم بن سعد، نتیجه جوزف استالین، پیشنهاد کردند در ازای 3 میلیون دلار، دی‌ان‌ای رهبر سابق شوروی را به آنها بفروشد.

کمونیست های چین می خواهند دی‌ان‌ای استالین را برای شبیه سازی وی بخرند/ روسیه هنوز با نبش قبر موافقت نکرده اند

به گزارش دیده بان ایران؛ این مطلب را وادیم گورژانکین، سحنگوی نتیجه رهبر شوروی با اشاره به سخنان معتمد خود و لانا پرشینا زندگینامه نویس خانواده استالین اعلام کرد.

گورژانکین گفت: "طبق گفته لانا پرشینا، دانیل فانگ، دادستان سابق هنگ کنگ که مقام برجسته نه تنها حزب کمونیست چین، بلکه همچنین از گروه با نفوذ میلیاردرهای کمونیست شمال شرقی چین از پکن است، با او و سلیم بن سعودتماس گرفت.
وی اظهار داشت که کمونیست های میلیاردر برای به دست آوردن دی‌ان‌ای استالین، حاضرند هزینه نبش قبر رهبر، دفن مجدد وی، هزینه آزمایش دی‌ان‌ای را بپردازند و برای خود نمونه نیز قصد دارند 3 میلیون دلار دیگر بپردازند.
خانم یولیا وربیتسکایا-لینیک وکیل دادگستری روس گفت که کمونیست ها می خواهند دی‌ان‌ای استالین را نه تنها به منظور مطالعه به دست آورند، بلکه همچنین می خواهند رضایت قانونی سلیم بن سعد را برای شبیه سازی پدربزرگش در آینده دریافت کنند. به گفته وی، سلیم بن سعد هنوز واکنش مشخصی به این پیشنهاد نشان نداده، اما به دلیل بد بودن وضعیت مالی و نداشتن مسکن، جواب رد داده به این پیشنهاد 3 میلیون دلاری برای او دشوار است.
وکیل دادگستری روس افزود: "برای به دست آوردن این مواد بیولوژیکی، لازم است مراحل نبش قبر رهبر که جسد او در نزدیکی دیوار کرملین دفن شده است انجام شود. مقامات رسمی هنوز با نبش قبر موافقت نکرده اند، زیرا این کار به دلیل تعلق مقبره استالین به دولت مستلزم صدور یک سند اداری مناسب از طرف دولت فدراسیون روسیه است. با این حال شاید با توجه به جایگاه بالای طرف های در خواست کننده، با رضایت نتیجه استالین در سطح بین دولتی اجازه مربوطه دریافت شود".
وی افزود قوانین روسیه شبیه سازی و همچنین واردات و صادرات جنین های شبیه سازی شده انسان را ممنوع می کند، اما این ممنوعیت برای مولکول های دی‌ان‌ای اعمال نمی شود.
خانم یولیا وربیتسکایا-لینیک خاطرنشان کرد بنابراین، پس از دریافت رضایت نتیجه استالین مواد بیولوژیکی و سلول سوماتیک را می توان دریافت نموده و شبیه سازی را با استفاده از فناوری های مدرن انجام داد."
پیش از این، در نوامبر سال گذشته، وکیل نتیجه جوزف استالین، درخواستی را برای نبش قبر رهبر سابق شوروی تقدیم کرده بود
سلیم بن سعد، نوه دختری پسر استالین محسوب می‌شود، او فرزند گالینا دگاشویلی نوه استالین است که در 1971 با حسین بن سعد که یک شهروند الجزایری ساکن مسکو بود آشنا شد و با او ازدواج کرد که حاصل این ازدواج تولد سلیم بود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر