کد خبر: 125690
A

بازدید وزیر جنگ اسراییل از ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین+تصاویر

وزیر جنگ اسرائیل امروز پنجشنبه از مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین بازدید کرد. این بخشی از یک سفر اعلام نشده در بحبوحه تشدید تنش های خلیج فارس در پی حملات پهپادی و موشکی به امارات متحده عربی است.

بازدید وزیر جنگ اسراییل از ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین+تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از رویترز، وزارت جنگ اسرائیل روز چهارشنبه گفت بنی گانتز توافقنامه همکاری امنیتی را با بحرین امضا خواهد کرد. بحرین به همراه امارات متحده عربی روابط خود را با اسرائیل در سال ۲۰۲۰ عادی کردند.

2

بحرین میزبان مقر ناوگان پنجم و همچنین برخی عملیات‌های سنتکام(فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده در خاورمیانه) است که اسرائیل سال گذشته به آن پیوست.

گانتز پس از بازدید از پایگاه دریایی در توییتر گفت: در زمینه افزایش تهدیدات دریایی و هوایی، همکاری آهنین ما بیش از هر زمان دیگری مهم است.

SLXCFDMYAVKVLAG7DD67ME5GSI

3

اسرائیل در این هفته به رزمایش دریایی خاورمیانه متشکل از ۶۰ کشور به رهبری آمریکا در کنار امارات و بحرین و می‌پیوندد. در این رزمایش برای اولین بار اسراییل به صورت علنی در کنار عربستان سعودی و عمان، دو کشوری که با آنها روابط دیپلماتیک ندارد، حضور خواهد داشت.

وزارت جنگ اسراییل جزئیاتی در مورد اینکه توافق امنیتی با بحرین شامل چه مواردی می شود، ارائه نکرد. دفتر ارتباطات دولت بحرین به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

گانتز برای این سفر دو روزه با هواپیمای ترابری نیروی هوایی اسرائیل به بحرین پرواز کرد. این اولین باری بود که یک فرمانده اسرائیلی از این کشور خلیج فارس بازدید می کرد یا یک هواپیمای نظامی اسرائیل در آنجا فرود می آمد.

5

در ماه سپتامبر، بحرین میزبان یایر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل برای بالاترین سطح از زمان توافقات عادی سازی بود.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر