کد خبر: 125704
A

نبرد رسانه اى روسیه و آلمان بالا گرفت

در واکنش به ممنوعیت پخش برنامه های راشاتودی در آلمان، روسیه اعلام کرده است که دفتر خبری شبکه دویچه وله آلمان در مسکو تعطیل و کارت خبرنگاری همه کارکنان این مرکز در روسیه باطل می شود.

نبرد رسانه اى روسیه و آلمان بالا گرفت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روسیه در اقدامی متقابل و در پاسخ به منع پخش برنامه های شبکه راشاتودی در آلمان، فعالیت شبکه رادیو و تلویزیون دویچه وله را در مسکو ممنوع کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در چارچوب تدابیر اعلام شده از روسیه در پاسخ به اقدام غیردوستانه آلمان برای ممنوعیت پخش برنامه های کانال راشاتودی به زبان آلمانی، طرف روسی نیز در عملی متقابل بخش اول تدابیر خود را به اجرا گذاشته‌است.

در بیانیه گفته شده است: دفتر خبری شبکه دویچه وله تعطیل و کارت خبرنگاری همه کارکنان این مرکز در روسیه باطل می شود.

پخش برنامه های دویچه وله حتی از طریق ماهواره نیز در روسیه بطور کامل متوقف می شود.

روسیه به عنوان تدبیر دیگر برای پاسخ به توقف پخش برنامه های آلمانی شبکه راشاتودی، سفر همه افرادی که در این اقدام شرکت داشتند به روسیه را منع می کند و این فهرست منتشر نخواهد شد.

مسکو ۲۲ دسامبر (اول دی ماه) در پی توقف پخش برنامه های شبکه خبری راشاتودی روسیه به زبان آلمانی از ماهواره یوتل ست اتحادیه اروپا در پی اعمال فشار برلین، در باره مقابله به مثل هشدار داد.

پخش شبکه ۲۴ ساعته آلمانی زبان راشاتودی در پی فشار برلین بطور کامل متوقف شد.

پیشتر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در گفت و گو با راشاتودی با تاکید بر عدم تمایل مسکو بر اعمال فشار بر رسانه ها، واکنش متقابل کشورش را در این زمینه بعید ندانست.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره در کانال تلگرام خود نوشت که اقدام برلین در وادار کردن ماهواره اروپایی به توقف پخش شبکه آلمانی زبان رشاتودی، بزودی با واکنش مسکو روبه رو خواهد شد.

راشاتودی نیز این تصمیم سازمان نظارت بر رسانه های آلمان را نادیده گرفتن کنوانسیون اروپا دانست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر