کد خبر: 125850
A

حمله مسلحانه گروه منتسب به ارمنستان به مواضع جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از حمله یک گروه ارمنستانی به مواضع مرزی خود و آسیب به املاک منطقه خبر داد.

حمله مسلحانه گروه منتسب به ارمنستان به مواضع جمهوری آذربایجان

به گزارس سایت دیده بان ایران ؛ وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه مدعی حمله مسلحانه گروه منتسب به ارمنستان به مواضع خود در «ترتر» شد.

به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، اعضای این گروه مسلح ارمنستان با رخنه به خاک جمهوری آذربایجان و مکانی که نیروهای حافظ صلح روس به طور موقت در آن مستقر هستند به سمت مواضع ارتش در روستای «گپانلی» از توابع ترتر تیراندازی کردند.

در جریان این حادثه، ارتش جمهوری آذربایجان بلافاصله به واکنش نشان داد و مهاجمان را فراری داد . در این فعل و انفعال خوشبختانه هیچ غیرنظامی و نظامی آسیبی ندید  و تنها یک ساختمان در روستای گپانلی آسیب دید.باکو مدعی شده که اعضای این گروه مسلح غیرقانونی ارمنستانی بودند.

به دنبال این حادثه، بلافاصله فرماندهان نیروهای حافظ صلح روسیه و مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه در جریان این حادثه قرار گرفتند.

باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن جاده و گذرگاه‌های ارتباطی حل نشده است.

 وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور در حال برگزاری رزمایش زرهی با مشارکت انواع تانک‌ها، خوردوهای زرهی نیروهای خود است. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تاکید کرده است که این تمرین‌ها با هدف حفظ آمادگی رزمی برگزار می‌شود و این رزمایش را به عنوان بخشی از دوره آموزشی جدید با لشکرهای پیاده و گردان‌های تانک ارتش جمهوری آذربایجان مطابق با برنامه آموزشی رزمی سال ۲۰۲۲ عنوان کرده که طی آن نیروهای شرکت کننده با حفظ مواضع موارد تمرین شده را در عرصه تمرینی به اجرا می‌گذارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر